קבוצת עזריאלי תקים חוות שרתים בהיי פארק שוהם עבור אמזון. לממון ול-ynet נודע כי העסקה מתבצעת באמצעות חברת קומפאס, שעיקר פעילותה בתחום חוות השרתים (דאטה סנטר). במסגרת העסקה, נרכשו מידי היזם רפאל נחושתן 30 דונם בתמורה לסכום של שישה מיליון שקל לדונם. נחושתן רכש את הקרקע בשטח של 60 דונם לפני שבע שנים בתמורה לסכום של שני מיליון שקל לדונם. 30 דונם הוא מכר כעת וב-30 הדונם הנותרים מתכנן היזם הקמת 70 אלף מ"ר של מחסנים לוגיסטיים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
כזכור, לפני כשנה הודיעה עזריאלי כי היא נכנסת לראשונה לתחום חוות השרתים ורכשה 20% מחברת קומפאס הולדקו (Compass Holdco) תמורת 135 מיליון שקל עם אופציה להגדלת אחזקותיה ל-33%, לפי המחיר בהשקעה הראשונית. קומפאס פועלת כיום בצפון אמריקה, בבעלותה 10 אתרים פעילים ושלושה אתרים בבנייה ופיתוח, ומתקניה מייצרים כיום קרוב ל-30 מגה-ואט ועשויים להגיע ל-560 מגה-ואט. בעלי המניות הגדולים שלה הם קרן הפנסיה של המורים במחוז אונטריו בקנדה וקרן ההשקעות רדבירד קפיטל.
2 צפייה בגלריה
אמזון
אמזון
חוות שרתים תוקם בשוהם. אמזון
(צילום: רויטרס)
ב-2019 חברת שירותי הענן של ענקית המכירות המקוונת אמזון הודיעה כי היא משיקה תשתית ענן מקומית בישראל, שתתבסס על שרתים הממוקמים בתוך המדינה. התשתית נועדה להפעיל את שירותי הפצת המידע שלה באופן מקומי.
עד להשקת התשתית המקומית, לקוחות שירותי ענן של אמזון בישראל משתמשים בשירות המבוסס על שרתים הממוקמים באירופה. המעבר לחוות שרתים בארץ חשוב במיוחד לארגונים המחזיקים במידע רגיש, ונחשב בטוח יותר כי במצב הקיים באירופה בתי המשפט יכולים לחייב את החברה לחשוף נתונים הנמצאים בשרתיה.
2 צפייה בגלריה
דנה עזריאלי, בעלי קבוצת עזריאלי
דנה עזריאלי, בעלי קבוצת עזריאלי
דנה עזריאלי, בעלי קבוצת עזריאלי
(צילום: אבישי פינקלשטיין)
עזריאלי מתמחה בנדל"ן מניב, בראשה עסקי הקניונים שנמצאים בימים אלה בירידה בעקבות משבר הקורונה, ולכן התרחבה לתחומים נוספים. בשנים האחרונות החלה לפעול בתחום בתי אבות והתחום החדש אליו נכנסה, כאמור, הוא חוות השרתים - תחום שנהנה משיעורי צמיחה מהגבוהים בעולם הנדל"ן, כאשר הצמיחה מובלת על ידי חברות הענן הגלובליות, ובעיקר מפריחה בתחום הדאטה, שהואצה בזמן הקורונה. שירותי האאוטסורסינג בתחום מוערכים בעולם בהכנסות שנתיות בסכום של 91 מיליארד דולר, ועד שנת 2022 צפוי השוק לצמוח בקצב שנתי של 35%.
היזם רפאל נחושתן אישר את עסקת המכירה. בקבוצת עזריאלי סירבו להגיב.