שר האוצר ישראל כץ הודיע הערב (ה') על שני צעדים אותם תקדם הממשלה בצל משבר הקורונה. זאת במסגרת מסיבת עיתונאים שקיים ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהשתתפות שר האוצר ושר הבריאות יולי אדלשטיין.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ראשית, הודיע שר האוצר על מענק של 4,000 שקלים לעובדים בני 67 ומעלה שטרם חזרו לעבודתם: "אותם עובדים בני 67 ומעלה שלא חזרו לעבודתם ועבדו קודם, יקבלו מענק של חודש נוסף. מענק של 4,000 שקל לכל עובד. הדבר הזה עובר לביצוע מיידי כדי לצרף גם אותם להארכת החל"ת".
1 צפייה בגלריה
ישראל כץ
ישראל כץ
ישראל כץ
(צילום: לע"מ )
בנוסף, הודיע השר על צעד שנועד לסייע לציבור המוחלש ביותר: "מי שזכאי למס הכנסה שלילי, שזה מעל 300 אלף איש בשנה, אנחנו לא נמתין לתת לו ארבעה מענקים שיתחילו מהחודש הבא וימשכו מפברואר שנה הבאה. אנחנו ניתן לו החל מהחודש הבא את כל המענקים במשותף, סכום של כ-8,000 שקל לאדם באופן משתנה".
כץ טען כי מדובר בסיוע בהיקף של כ-400 מיליון שקל, וכי "אותם אנשים יקבלו עכשיו את המענק כדי להקל עליהם לעבור את התקופה הנוכחית עד שכל המשק יחזור למקום שהיה בו, מתוך המגמה שאנחנו רואים כרגע".
בסיום דבריו פנה כץ גם למעסיקים: "בואו תשלבו איתנו ידיים. בואו תחזירו את העובדים לעבודה כמו שהתחלתם לעשות, כי כל עובד שאתם מחזירים לעבודה זה פחות מובטל. כל אדם שחוזר לעבודה הוא גם קניין ורוכש של העסק שלכם ושל השכנים שלכם".