בשורה לטבעונים/צמחונים: לאחר שהמגעים לרכישת מחצית ממניות החברה על ידי קרן לנטרן לא יצאו לפועל, חברת הפטריות מרינה השיקה המבורגר מן הצומח על בסיס פטריות, שיימכר במדפי הירקות המצוננים בסופרים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
זה המוצר הראשון שיוצא מהמפעל לייצור מזון מוכן שהחברה הקימה במושב חוסן בגליל המערבי בהשקעה של שישה מיליון שקל, ועד סוף השנה תשיק גם שווארמה מפטריות ופטריות ממולאות גבינות. המחיר: 30 שקל לארבעה המבורגרים (130 גרם כל אחד).
1 צפייה בגלריה
רמו בן שושן, מייסד חברת מרינה
רמו בן שושן, מייסד חברת מרינה
רמו בן שושן, מייסד חברת מרינה
(צילום: נחום סגל)
חברת מרינה, שייסד רמו בן שושן, היא בעלת חוות לגידול פטריות שמפניון ומספקת ירקות למסעדות, בתי מלון ובתי עסקים נוספים.
ממרינה נמסר כי "אנחנו תולים במפעל תקווה, שיפתח קטגוריה חדשה במוצרים טבעוניים-צמחוניים. בניגוד להמבורגרים מתחליפי בשר שמשווקים היום, שכולם קפואים וחלקם מיבואים מחו"ל ויתכן ויוצרו כבר לפני חצי שנה, המוצר שלנו מצונן וטרי ומיוצר מפטריות מחוות הגידול שלנו.
"ביונד הוא מותג חזק ועשה עבודה יפה, אבלהוא עולה כפול והוא לא בהגדרת 'בריא'. אנחנו מייצרים המבורגר טבעוני, עם תו תקן של ויגן פרנדלי, וכל המבורגר מכיל תשעה אחוז חלבון. יש לנו גם מיני בורגר לילדים במשקל 50 גרם".
ההשקה מגיעה ברקע כישלון המגעים בין קרן לנטרן, בראשות ריצי האנטר, וחברת דיסקונט קפיטל לבין קרן סקיי, להשקעה בסך 175 מיליון שקל ברכישת 50% ממניות חברת הפטריות מרינה. מקרן לנטרן נמסר כי "המגעים נפסקו בפברואר".