אחרי 37 שנים - סוף הסרט של הפיל הלבן באור יהודה: קבוצת גבאי הרסה שלשום (ב') את קולנוע גולן המיתולוגי, מבתי הקולנוע הוותיקים האחרונים שעומדים, לטובת הקמת פרויקט מגורים חדש שצפוי לכלול מגדל בן 15 קומות עם 87 יחידות דיור מעל קומת מסחר. הקבוצה, בבעלות שמשון גבאי, רכשה את המתחם בדצמבר 2019 בתמורה לסכום של כ-45 מיליון שקל מידי משפחת גולן, לאחר שבני המשפחה קידמו לאורך השנים תב"ע (תוכנית בניין עיר) חדשה למגרש.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
זכויות הבנייה התקפות מאפשרות לבנות את הפרויקט, הממוקם על שטח של כשני דונם ברחוב יחזקאל קזז 16 בכניסה לעיר, תחת מבנה בית הקולנוע באופן שישחזר את אחת החזיתות. על פי התוכנית, קיר החזית של בית הקולנוע, הפונה לכיוון כיכר תנועה בשכונת סקיה א', ייבנה במתכונתו המקורית. מקבוצת גבאי נמסר כי היקף ההכנסות המשוער ממכירת הדירות בפרויקט מוערך ב-200 מיליון שקל.
3 צפייה בגלריה
קולנוע גולן הנטוש
קולנוע גולן הנטוש
קולנוע גולן הנטוש
(צילום: קבוצת גבאי)
הפרויקט, שבנייתו החלה, יכלול דירות בנות 5-3 חדרים במחיר התחלתי של 1.79 מיליון שקל והוא צפוי להתאכלס בסוף קיץ 2023. מחיר ממוצע למ"ר עומד על סכום התחלתי של 20 אלף שקל למ"ר. בנוסף, ייבנו בפרויקט חניון תת קרקעי עם 87 חניות וכן מרכז מסחרי שיישאר בבעלות משפחת גולן, אשר על פי הערכות בכוונתה להשכיר אותו לרשת פארם, קופת חולים או רשת סופרמרקט עירונית.

היה נטוש במשך שלושה עשורים

קולנוע גולן הוקם ב-1953 על ידי מועצת פועלי רמת גן, ושימש אתר הבידור המרכזי בעיר וגם אולם לאירועים פוליטיים. בין היתר נאמו שם בעצרות בחירות דוד בן גוריון וגולדה מאיר. ב-1973 הוא נרכש על ידי משפחת גולן וסגר את שעריו בשנת 1983 לאחר מותו של הבעלים, אורי גולן ז"ל. המבנה נותר נטוש עד היום במשך שלושת העשורים האחרונים.
3 צפייה בגלריה
הריסת קולנוע גולן
הריסת קולנוע גולן
הריסת קולנוע גולן
(צילום: שחר אריאל)
גילי גולן, בנו של אורי גולן ז"ל, מספר: "אבי עלה לישראל עם משפחתו בשנת 1951 למעברה באור יהודה. בני המשפחה נאלצו להשאיר את כל רכושם בעיראק, וכילד לא היה לו כסף לרכוש כרטיס לקולנוע. לכן החליט לרכוש בית קולנוע וכך היה".
תחילה קידמה המשפחה תוכנית חדשה למגרש עבור תחנת דלק ומרכז מסחרי, אולם כעבור שנים ארוכות התברר כי ייעוד הקרקע הוא למגורים בשילוב מסחר בלבד. לאחר קבלת האישורים הנדרשים החלו במו"מ עם יזמים שונים עד לביצוע העסקה ב-2019 עם קבוצת גבאי.
3 צפייה בגלריה
פרויקט סינמה טאוור של קבוצת גבאי באור יהודה
פרויקט סינמה טאוור של קבוצת גבאי באור יהודה
פרויקט סינמה טאוור של קבוצת גבאי באור יהודה
(הדמיה: א.א. סטודיו הדמיות)