רוב הזכאים לקבלת המענק במסגרת התוכנית "צ'ק לכל אזרח" כבר קיבלו עד היום (ב') את המענק ויכולים לראותו בחשבון הבנק שלהם. עם זאת, כ-800 אלף ישראלים עדיין לא זכו לקבל את המענק - והפעם לא באשמת הממשלה או המוסד לביטוח לאומי, האחראי להעברתם.
כ-5.2 מיליון ישראלים קיבלו את המענקים עבור 8.2 מיליון אזרחים, כולל הילדים. הערך הכולל של המענקים שהועברו עד היום הוא 5.9 מיליארד שקל מתוך 6.720 מיליארד שקל שכלולים בתוכנית כולה.
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
נתניהו בהצהרה על תוכנית המענקים
(צילום: לע"מ )
איך אני יכול לדעת אם קיבלתי את המענק? ניתן לבדוק זאת בחשבון הבנק - יש להיכנס לאתר הבנק שלך ולחשבון הבנק שמוכר לביטוח הלאומי.
איך הביטוח הלאומי מכיר את חשבוני? ההיכרות היא בשתי דרכים: כתוצאה מתשלום קצבה כלשהי על יד המוסד לביטוח לאומי לזכאי למענק, למשל קצבת זקנה, ילדים או נכות. או חשבון שאת פרטיו - בנק, מספר סניף ומספר חשבון - דיווחת בעצמך לביטוח הלאומי, אם לא היו למוסד את פרטי חשבונך. לגבי עולים חדשים, הנתונים מועברים על ידי משרד הקליטה לביטוח הלאומי.
בדקתי בחשבון ולא ראיתי שהמענק נכנס. מה עושים? אם אתה בקבוצת הבלתי מוכרים ולא עדכנת את הביטוח הלאומי - עליך להיכנס לאתר הביטוח הלאומי ולרשום במקום המתאים לכך את פרטיך האישיים ואת נתוני חשבון הבנק שלך. מדובר בתהליך פשוט. לאלה שאמרו בימים האחרונים כי הם חוששים לכתוב את פרטי הבנק שלהם באתר - נציין כי קיימת בו הגנה מפני דליפת המידע לגורם לא רצוי.
4 צפייה בגלריה
אתר הביטוח הלאומי
אתר הביטוח הלאומי
אתר הביטוח הלאומי. במרכז העמוד באתר מופיעה אפשרות לבדוק ולעדכן את פרטי חשבון הבנק - לאלו שרוצים לעדכן או לוודא שהפרטים נכונים
(צילום מסך מהאתר)
מי הן האוכלוסיות העיקריות שלא קיבלו עד כה את המענק? מדובר בעיקר בבני 18 עד 21, רבים מהם בערים ובשכונות חרדיות, כמו בירושלים ובבני ברק, או חיילים או מי משרתי השירות הלאומי. כמו כן יש אלפי ישראלים שאין להם כלל חשבון בנק.
מה עושה מי שאין לו חשבון בנק? הביטוח הלאומי טרם הספיק לעשות זאת, אך בתוך ימים הוא צפוי להעביר לבנק הדואר את פרטי האזרחים שלא מסרו למוסד פרטים על חשבון הבנק שלהם. אלה יוכלו לגשת לבנק הדואר, ועם הזדהות פשוטה, באמצעות תעודת זהות, יוכלו לקבל את המענק במזומן בכל סניף ברחבי הארץ.
4 צפייה בגלריה
תור בכניסה לסניף דואר בחיפה
תור בכניסה לסניף דואר בחיפה
בימים הקרובים: מי שאין לו חשבון בנק יוכל להזדהות בבנק הדואר ולקבל את המענק במזומן
(צילום: אחיה ראב"ד)
ומה עם עולים חדשים, שלא מכבר הגיעו לישראל? כל עולה שמלאו לו 18 שנים עד ליום אישור התוכנית, בסוף חודש יולי, זכאי למענק. מדובר גם בעולים שהגיעו ממש לאחרונה. למשרד הקליטה יש את פרטיהם והוא מעביר אותם לביטוח הלאומי. מענק כפול יקבלו עולים חדשים נזקקים, לפי נתוני משרד הקליטה.
מה עם המענקים לחיילים משוחררים? אלה יקבלו 750 שקלים מהביטוח הלאומי ועוד 500 שקלים ישירות מהקרן לחיילים משוחררים. מדובר במי שהשתחררו מהצבא מ-1 בינואר 2020 לבין מי שעתידים להשתחרר עד ל-31 בדצמבר 2020.
האם תינוקות שנולדו במהלך חודש יולי זכאים למענק ילדים? חיובי. אם התינוק הוא אחד מארבעת הילדים הראשונים במשפחה, הוריו יהיו זכאים ל-500 שקל. אם הוא החמישי ומעלה מבין הילדים - יקבלו עבורו את המענק המוקטן בסכום של 300 שקל.
4 צפייה בגלריה
תינוקות שנולדו עד סוף יולי זכאים גם הם למענק
תינוקות שנולדו עד סוף יולי זכאים גם הם למענק
תינוקות שנולדו עד סוף יולי זכאים גם הם למענק
(צילום: shutterstock)
ומה לגבי מענק כפול לילדים נכים עד גיל 18? לפי שעה עדיין לא הוחלט לתת לקבוצה זאת מענקים כפולים, כפי שנעשה עם נכים מגיל 18 ומעלה. העניין מצוי עדיין בבדיקה בלשכת שר האוצר, ישראל כץ, שהודיע שהוא פועל בעניין.
היום היו תלונות ש-50 אלף חשבונות בנק שהביטוח הלאומי העביר לבנקים נמצאו לא נכונים. מה קרה כאן? בביטוח הלאומי בודקים את הנושא. מתברר, לדברי מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר, שהמוסד העביר מספרי חשבונות של 90 אלף זכאים לבנקים הגדולים, ומסיבה לא ברורה אודות 50 אלף מהם נמסר לביטוח הלאומי כי בתהליך האימות התתברר שהחשבונות שגויים. ככל הנראה, מסבירים בביטוח הלאומי, קרתה תקלה בבנקים, שכן מספרי החשבונות שהועברו נמצאו כנכונים.
מתי צפויים 800 אלף האזרחים שטרם קיבלו את המענק לקבלו? ביום שבו ייוודעו לביטוח הלאומי פרטי חשבון הבנק ויימצא שהאזרח זכאי למענק ואכן טרם קיבל אותו, חשבונו יזוכה.
כיצד אני יכול ליצור קשר עם הביטוח הלאומי, כדי לעדכן את חשבון הבנק שלי? האפשרויות לעדכון חשבונות הבנק: או באתר הביטוח הלאומי, או בטלפונים *8321 , 02-5393733.