מתוך כלל המענקים שהובטחו לאזרחים בתכנית "צ'ק לכל אזרח", הועברו עד היום (ד') מענקים לקרוב לשלושה מיליון ישראלים. עם זאת, עדיין חסרים חשבונות בנק של רבים שאינם מוכרים לביטוח הלאומי, כאשר קבוצת הגיל העיקרית שלביטוח הלאומי אין כעת את פרטיהם הינם בגילאי 18-21, גיל שבו רבים משרתים בצה"ל ובשירות לאומי ואלה שאינם משרתים בחלקם עדיין לא עובדים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ביום ראשון השבוע העביר הביטוח הלאומי 1.4 מיליארד שקל עבור כשלושה מיליון ילדים בישראל. אתמול והיום הועברו לכ-700 אלף זכאים למענק מוגדל כ-1.78 מיליארד שקל.
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
ראש הממשלה, בנימין נתניהו
(צילום: לע"מ )
לכ-100 אלף זכאים נוספים למענק מוגדל הכסף יועבר עד סוף השבוע וזאת כיוון שחלק מחשבונות בנק של זכאים אלה מצויים בידי אפוטרופסיים ומקבלי גמלה שאינם הזכאים עצמם ובשל הרגישות, יש צורך לוודא את מעבר הכסף לחשבונות הבנק המורשים על פי חוק.
מאז יום ראשון, הביטוח הלאומי הצליח לאמת מעל ל-200 אלף חשבונות בנק. כמו כן, מאז ה-28/7 נכנסו מעל ל-289 אלף אנשים לאמצעי העדכון של המוסד ועדכנו או אימתו את חשבונם.
בימים האחרונים נשלחו מסרונים לאזרחים שחשבון הבנק שלהם לא מעודכן, ובמידה והסלולרי שלהם לא מאומת, המסרון נשלח להוריהם על מנת שיעדכנו אותם.
מתוך כ-570 אלף חשבונות בנק שעדיין לא אומתו, 51% מתוכם הם מהישובים היהודים, כ-25% יישובים מעורבים ו-21.7% מהישובים הלא יהודים. 56% מהחשבונות הם של גברים.

החשבונות החסרים - בעיקר של צעירים

הערים בהן מספר חשבונות הבנקים החסרים הוא הגבוה ביותר הן: ירושלים, תל אביב, חיפה, פתח תקווה, אשדוד ונתניה.
בעיר ירושלים, בני 18-25 היא הקבוצה הדומיננטית לה עדיין מבקשים חשבונות בנק. בתל אביב, הקבוצה הדומיננטית היא בני 26-35 ובחיפה, גילאי 18-21 וכן 51-70. בפ"ת היו אלה בני 18-21 וכן 51-70 להם עדיין דרושים פרטי החשבון ובנתניה גילאי 51-70. גם באשדוד היו הצעירים בני 18-21 הקבוצה הדומיננטית לה עדיין חסרים פרטים.
בימים אלה, הביטוח הלאומי ממשיך להצליב נתונים ולאמת מול הבנקים את חשבונות הזכאים למענק, שם צופים כי מספר החשבונות הלא מאומתים ילך ויפחת.
3 צפייה בגלריה
עדיין חסרים פרטי חשבון של מאות אלפי ישראלים. מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר
עדיין חסרים פרטי חשבון של מאות אלפי ישראלים. מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר
עדיין חסרים פרטי חשבון של מאות אלפי ישראלים. מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר
(צילום: עומר מסינגר)
יצוין, כי היום מתחילה חלוקת המענקים לכל האזרחים מגיל 18 ומעלה שזכאים למענק הרגיל בסכום של 750 שקל, בסכום כולל של יותר משלושה מיליון שקל. מחר, יום חמישי, תימשך החלוקה של המענקים לבני ה-18 ומעלה. הצפי הוא להעברה לכמיליון אזרחים נוספים שתימשך עד להשלמת החלוקה הצפויה בשבוע הבא.
שר העבודה והרווחה, איציק שמולי, ציין כי "לאחר מאבק עיקש שהובלתי לחלוקה צודקת יותר של מענקים מוגדלים לשכבות החלשות, היום מאות מיליוני שקלים מגיעים לידיים הנכונות - לנכים, לקשישים סיעודיים ומקבלי הבטחת הכנסה, לניצולי שואה נזקקים, לעולים ולציבורים מוחלשים נוספים. מדובר בהישג חשוב בתקופה כל כך קריטית ומגיע יישר כוח גדול לעובדי הביטוח הלאומי על חריצותם ומסירותם. אמשיך להיאבק למען השכבות החלשות ולפעול למען הקשישים, הנכים ונפגעי המשבר, בכל רגע ובכל מקום".
מאיר שפיגלר, מנכ"ל הביטוח הלאומי, הוסיף כי "לפני כשבוע בלבד עבר חוק 'מענק לכל אזרח' וכבר 50% מתוך אזרחי ישראל קיבלו את המענק. מדובר בפרויקט הגדול ביותר בהיקפו שהיה בישראל שבו מועברים כספים לכלל התושבים. אנו ממשיכים לעבוד מסביב לשעון על מנת לסיים את המשימה כבר בשבוע הבא. חשוב לזכור, הזכאות היא למשך שנה שלמה ולא יהיה אזרח שלא יקבל מהביטוח הלאומי, את המענק לו הוא זכאי".