ההחלטה להוציא את המשלחת הישראלית לוושינגטון לטקס חתימת ההסכם בבית הלבן עם איחוד האמירויות במטוס חכור של חברת התעופה הספרדית פריוולג' סטייל באמצעות חברת ישראייר גרמה לזעם בקרב עובדי אל על.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בשבוע האחרון, כחלק מהכנות לטיסה, הוחזרו לעבודה מחל"ת 100 עובדים במטרה להחזיר לכשירות את אחד ממטוסי הבואינג 777 שהיה אמור להוציא את המשלחת הישראלית. המטוס שנבחר, הנושא את שם העיר "פתח תקווה", כבר עבר תהליך של החזרה לכשירות והמושבים שבו הורכבו מחדש לאחר שפורקו בשיאו של משבר הקורונה בכדי שישמש להטסת מטען. הבוקר היה המטוס אמור לצאת לטיסת הקפות אבל גם טיסה זו בוטלה. העובדים שחלקם נערכו להמשיך בהכנת המטוס גם בשבת, קבלו הודעה שלא להגיע לנתב"ג.
1 צפייה בגלריה
מטוס חכור מספרד למשלחת הישראלית
מטוס חכור מספרד למשלחת הישראלית
מטוס חכור מספרד למשלחת הישראלית
( צילום: יוחאי מוסי )
מוועד עובדי אל על נמסר כי "ראש ממשלה שבוחר מטוס של חברה זרה במהלך המשבר הגדול ביותר בהיסטוריה של חברת אל על היא יריקה בפרצוף של 6,500 עובדי אל על שיושבים בבית. אנו פונים לראש הממשלה בבקשה לשנות את ההחלטה. אתה שהבטחת לעובדים שלא תיתן לאל על ליפול מפר ברגל גסה את ההבטחה שנתת. בעוד אתה ומשפחתך טסים במטוס פרטי אלפי עובדי אל על שבהם נמצאים מצביעים שלך הפכו לנזקקים ולא יודעים מה יגישו לשולחן החג בראש השנה. ראש הממשלה אנו קוראים לך לשנות את ההחלטה האומללה הזאת ולקיים את הבטחתך להצלת חברת אל על".
ביום שלישי הקרוב ייערך בבית הלבן טקס החתימה על כינון היחסים ההיסטורי עם איחוד האמירויות. בימים האחרונים, כחלק מההכנות לטיסה ההיסטורית, החזירה אל על לעבודה טייסים מצי 777 שהוצאו לחל"ת. אחד ממטוסי החברה, שפורק מכיסאות לצורך הטסת מטען בשיאו של המשבר, הורכב מחדש לצורך הטסת המשלחת הישראלית. לפי הדיווח, בחברה תכננו בין היתר להתקין מיטה במחלקה הראשונה, אך בסופו של דבר החליטו במשרד רה"מ להפריד את הטיסות, בין היתר במטרה להפחית את הסיכון להידבקות בנגיף הקורונה - וראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה יטוסו לוושינגטון בטיסה פרטית, בנפרד מחברי המשלחת.
באל על תכננו להוציא את המטוס "פתח תקווה" לטיסת הקפות לצורך בחינת כשירותו, אך בעקבות ההחלטה להטיס את בני הזוג נתניהו במטוס פרטי, משרד ראש הממשלה העביר, באמצעות סוכנות הנסיעות הממשלתית שבחברת הביטוח ענבל, את משלחת העיתונאים לטיסה של חברת ישראייר, שחכרה לצורך הטיסה מטוס בואינג 767 מחברת התעופה הספרדית "פריוולג' סטייל".
גם איגוד הטייסים הישראלי מתח ביקורת על ראש הממשלה. בהודעה שפרסם האיגוד נאמר: "אדוני ראש הממשלה, אנו טייסי ישראל ששרתנו את המדינה במלחמות צריכים לשרת אותה גם בשלום. האיגוד מוחה על ההחלטה לפיה משלחת ישראלית רשמית תטוס לחתימת הסכם שלום היסטורי במטוס זר עם טייסים זרים, כאשר רוב טייסי ישראל בחל"ת. לישראל ולראשה צריך להיות כבוד לאומי לדגל, לתעופה ולעובדים הישראלים".