תיקון היסטורי לסדרי אישור התקציב בישראל: לפנות בוקר (ג') עבר בקריאה ראשונה, בדיון ממושך במליאת הכנסת, החוק להארכת מועד אישור התקציב ל-135 יום מהקמת הממשלה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
החוק מתקן את ההסדר הנוגע לחקיקת התקציב בנסיבות המיוחדות כשהיו בחירות לכנסת, התפזרות הכנסת או הבעת אמון בממשלה חדשה, לפני שאושר תקציב מדינה.
1 צפייה בגלריה
השבעת הממשלה
השבעת הממשלה
מליאת הכנסת
(צילום: AFP)
על פי החוק, שיועבר להמשך דיון בוועדת הכספים ויוצג אחר כך לקריאה שנייה ושלישית, במצבים אלה, שהפכו לאחרונה לשכיחים, תוארך התקופה לאישור חוק התקציב לשלושה חודשים מתחילת שנת התקציב או עד תום 135 ימים ממועד כינון הממשלה, לפי המאוחר. במידה שהניחה הממשלה את חוק התקציב על שולחן הכנסת לפני היום ה-85 מיום כינונה, תהיה התקופה לאישור חוק התקציב 50 ימים ממועד ההנחה. במניין תקופות אלו לא יימנו מועדי ישראל וערביהם. בתום הצבעה שמית עבר החוק בקריאה ראשונה ברוב של 61 ונגד 53.
בדברי ההסבר לתיקון חוק-יסוד: משק המדינה, נאמר כי "המועד הנדחה נקבע בשים לב, מצד אחד, לפרקי הזמן הנדרשים למעשה לממשלה חדשה או לכנסת חדשה לצורך גיבוש הצעת התקציב ולצורך ליבון מעמיק ואישור חוק התקציב, ומצד שני, לצורך באישור חוק תקציב שנתי בהקדם האפשרי כדי לצמצם את התקופה שבה הממשלה מתנהלת שלא על בסיס תקציב מאושר".
יצוין כי בממשלה הנוכחית נקבע בהסכם הקואליציוני כי לחקיקת חוק התקציב יוקצו 145 ימים, עד ל-4 בנובמבר השנה, ו-15 מהם כבר עברו עד כה.