למרות הסגר והמשבר בענף התעופה התעופה, חברת ישראייר עברה ל-EBITDA חיובי ברבעון השלישי, לעומת EBITDA שלילי בסך 4.5 מיליון דולר ברבעון קודם.

השיפור נובע מחיסכון ותהליכי התייעלות. כך עולה מדו"ח תקופתי שהעביר הנאמן עו"ד אופיר נאור לביהמ"ש, הכולל "נתונים עדכניים אודות ההתפתחויות הכספיות והתזרימיות של ישראייר, באופן שחושף את התמודדותה עם המשבר ותוצאותיה החיוביות".
1 צפייה בגלריה
מטוס ישראייר איירבוס A320
מטוס ישראייר איירבוס A320
ישראייר
(צילום: shutterstock)
הנתונים הועברו לביהמ"ש עוד טרם דווחו לבורסה תוצאות ישראייר לרבעון שלישי. עוד עולה כי החברה רשמה גידול של 9 מיליון דולר בהכנסותיה שהסתכמו ברבעון השלישי בסך של 21 מיליון דולר לעומת 12 מיליון דולר ברבעון קודם, לאור גידול בפעילות הטיסות.
כמו כן במהלך הרבעון יצרה החברה תרומה תזרימית חיובית בפעילותה בסך 2 מיליון דולר, יחד עם זאת החוב הפיננסי של החברה עלה ל-45 מיליון דולר ביחס ל-35 מיליון דולר ברבעון קודם.
העלייה בחוב שימשה בעיקר לטובת שיפור בהון החוזר שירד מ-51 מיליון דולר ברבעון קודם ל-40 מיליון דולר ברבעון שלישי, שימוש להחזר כספי לקוחות החברה שטיסותיהם בוטלו (3 מיליון דולר) ופירעון חובות עבר לספקים בסך 6 מיליון דולר.
הנאמן מפרט בדו"ח כי קיבל 5 הצעות לרכישת החברה מרמי לוי, מדור אלון, מגלובל כנפיים מהחזקות תעופה (ארקיע) ומשלדות ואמנון סלע, כמו כן קרן פורטיסימו יצרה קשר בנושא, אך לא הגישה עדיין הצעה. הנאמן כותב כי הוא בישורת אחרונה למכירה וכי יגיע להחלטה לגבי הרוכש בזמן הקרוב, תוך הפעלת שיקול דעתו הנרחב "בשים לב שאין מדובר במכרז".