רמי לוי, מוטי בן משה ואמנון סלע ומשפחת פרידנזון אלו שלושת המציעים שנבחרו לעלות לשלב הבא על ידי נאמן ישראייר, עו"ד אופיר נאור. ההצעות של ארקיע ושל חברת כנפיים נשארו מחוץ לתחרות.
נאמן ישראייר, עו"ד נאור, הודיע היום (שני) כי הוא מבקש להאיץ את המשא ומתן עם שלושת המציעים בנושא המכירה. לדבריו, פגישות עבודה יתקיימו עוד השבוע. באשר להצעות האחרות של חברת כנפיים וארקיע הודיע הנאמן כי הוא מצפה לשיפור משמעותי בהצעתם. עוד נמסר כי דירקטוריון אי.די.בי. תיירות, שמחזיק ישירות בבעלות על ישראייר, תומך בהצעת הנאמן.
1 צפייה בגלריה
מטוס ישראייר איירבוס A320
מטוס ישראייר איירבוס A320
מטוס ישראייר
(צילום: shutterstock)
חברת בי.ג'י.איי, שבשליטת רמי לוי ושלום חיים הציעה לרכוש את הבעלות בישראייר לפי שווי שאותו היא מעריכה ב-92 מיליון שקל. ההצעה כוללת תשלום של 70 מיליון שקל במזומן לאי.די.בי, והקצאה של 9.8 מיליון מניות בי.ג'י.איי (12% מבי.ג'י.איי) ששויין הנוכחי 10 מיליון שקל, ו-5.4 מיליון אופציות למימוש למניות בי.ג'י.איי בתוך חמש שנים במחיר של 5.2 שקל למניה (123% יותר ממחיר הבורסה של המניות) - שיקנו לאי.די.בי פיתוח 6% מהחברה.
מוטי בן משה, שהצעתו הייתה בנתיים הגבוהה ביותר מבין ההצעות, הציע באמצעות קבוצת אלון רבוע כחול שבבעלותו 90 מיליון שקל במזומן וויתור על חוב של חמישה מיליון דולר שאי.די.בי פיתוח חייבת לישראייר.
קבוצה נוספת המשותפת לאמנון סלע, בעל חברת סלע בינוי ובעל חברת האוטובוסים אפיקים, ולמשפחת פרידנזון, שהיא בעלת השליטה בחברה הציבורית פרידנזון שירותים לוגיסטיים (שנסחרת בשווי של 86 מיליון שקל) וכן בעליה של חברת שלדות וחברת ספנות, הציעה לרכוש את ישראייר תמורת 80 מיליון שקל במזומן.
בעלי האג"ח של אי.די.בי שתמורת המכירה תעבור אליהם כנגד חוב של הקונרצן, מצפים לקבל למעלה מ-100 מיליון שקל. סיבוב הפגישות כעת של הנאמן עם שלושת הנבחרים אמור להיות סוג של התמחרות להעלת המחיר.