עד כה ידוע על ארבע הצעות שהוגשו היום (ראשון) לנאמן ישראייר לרכישת חברת התעופה שהייתה בבעלות אי.די.בי: הראשונה של רמי לוי וחיים שלום, בעל השליטה בחברת BGI הנסחרת בבורסה.
השניים הגישו היום הצעה לרכישת ישראייר בשווי כולל של 92 מילון שקל, המורכבת מתשלום של 70 מיליון שקל במזומן, 12% ממניות חברת BGI
(כולל הרכישה) ו-6% אופציות לחמש שנים למניות BGI, לפי מחיר מימוש של 2.5 שקל למניה (מחיר המניה כיום הוא 1.25 שקל). בהתאם, נתנה BGI ערבות בסך 9.2 מיליון שקל (10% משווי ההצעה).
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לוי מעוניין בישראייר ובפיתוח עסקי תיירות בין השאר בגלל הסנרגיה למועדון הלקוחות של רשת המזון שלו - רמי לוי שיווק השקמה, המשווקת לחבריה חבילות נופש.
5 צפייה בגלריה
מטוס איירבוס A320 של ישראייר
מטוס איירבוס A320 של ישראייר
מטוס איירבוס A320 של ישראייר
(צילום: דני שדה)
5 צפייה בגלריה
רכילות עסקית רמי לוי
רכילות עסקית רמי לוי
רמי לוי
(צילום: דרור סיתהכל)
ההצעה השנייה שהוגשה היא של האחים נקש, בעלי 70% בחברת התעופה ארקיע. האחים הגישו הצעה לנאמן למיזוג ישראייר וארקיע, לפיה החברות ימוזגו לתוך חברה ציבורית קיימת או לחברה חדשה שתוקם.
יצויין כי ארקיע היא חברה פרטית ולכן שוויה נתון לפרשנות. בארקיע טוענים כי שווי ישראייר לצורך המיזוג הוא 130 מיליון שקל. מארקיע נמסר כי המיזוג יביא להקטנה משמעותית בעלויות הניהול והתחזוקה הקבועות, גם באמצעות צמצום מצבת העובדים של שתי החברות.
5 צפייה בגלריה
אבי, ג'ו ורפי נקש
אבי, ג'ו ורפי נקש
אבי, ג'ו ורפי נקש
(צילום: טל שחר)
ההצעה השלישית שהוגשה היא של איש העסקים מוטי בן משה, שמציע לרכוש את החברה באמצעות חברת דור אלון שבבעלותו. פרטי ההצעה יתבררו בקרוב עם פירסום הדיווח הצפוי של דור אלון לבורסה לניירות ערך בתל אביב.
יש לציין כי התמורה עבור מכירת ישראייר תעבור לבעלי האג"ח של אי.די.בי. גם אדוארדו אלשטיין, עד לאחרונה בעל השליטה בקונצרן, כלל את ישראייר בהצעותו לבעלי האג"ח של אי.די.בי לרכישה חוזרת לפי שווי של 90 מיליון שקל.
5 צפייה בגלריה
מוטי בן משה
מוטי בן משה
מוטי בן משה
(צילום: מוטי קמחי)
ההצעה הרביעית לרכישת החברה הוגשה על ידי חברת כנפיים גלובל שבשליטת משפחת מוזס-בורוביץ', לשעבר בעלת השליטה באל על.
החברה הגישה הצעה לפי שווי של 17 מיליון דולר במזומן. כחלק ממהצעה, מציעה גלובל ליסינג להחכיר לישראיר שני מטוסים רחבי גוף על בסיס שעות שימוש, במקום לחכור אותם בחוזה ארוך טווח. מדובר בסוג מטוסים שאינם חלק מהצי של ישראייר.
5 צפייה בגלריה
אלי דפס תמי מוזס בורוביץ'
אלי דפס תמי מוזס בורוביץ'
תמי מוזס בורוביץ'
(צילום: סיון פרג)