אל על הודיעה היום (רביעי) לבורסה כי איש העסקים קני רוזנברג הופך לבעל שליטה רשמי בחברה באישור המדינה - שמחזיקה במניות החברה. רוזנברג מימן את רכישת החברה בכ-680 מיליון שקל והציב את בנו אלי בראשה. כעת יוכל לכהן בדירקטוריון לצידו של בנו. שווי הונו של רוזנברג מוערך ביותר מחצי מיליארד דולר. הוא עוסק בין היתר בתחומי הסיעוד והנדל"ן.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
קני רוזנברג
קני רוזנברג
קני רוזנברג
לפי הודעת החברה, לאחר שהשלים את תהליך ההתאזרחות שלו בישראל, צירפה המדינה את קני רוזנברג להיתר השליטה שניתן לבנו, אלי רוזנברג, ולחברת ״כנפי נשרים תעופה״ המחזיקה 42.9% מניות חברת אל על. השניים ירכשו ויחזיקו, באמצעות כנפי נשרים תעופה בע"מ ("כנפי נשרים"), מניות של החברה, בשיעור המקנה להם, או לאחד מהם, ולכנפי נשרים שליטה בחברה.

2 צפייה בגלריה
אלי רוזנברג ברקע מטוס אל על
אלי רוזנברג ברקע מטוס אל על
אלי רוזנברג ברקע מטוס אל על
(צילום: בן חורין ואלכסנדרוביץ, שאטרסטוק)
בשבוע שעבר אישרה הממשלה את מתווה הסיוע של משרד האוצר לענף התעופה. במסגרת אישור המתווה אושרו ההסכמים שנחתמו בין משרד האוצר לבין אל על וישראייר, שבמסגרתם תרכוש המדינה בסכום וערך קבוע מראש כרטיסי טיסה עבור עובדי מערך אבטחת התעופה, לתקופה של 20 שנה. סכום זה לא ישתנה אף אם יהיה שינוי בהיקף הכרטיסים הנדרש בהתאם להנחיות הביטחון.
לפי ההסכם, המדינה תשלם לאל על כ-685 מיליון ולישראייר כ-52 מיליון שקל במשך 20 שנה. משרד האוצר התנה את העברת הסכומים לחברות בכך שגם בעלי המניות יתרמו לחיזוק היציבות הפיננסית של החברות. על כן, המתווה כולל התחייבות של בעלי המניות לבצע הנפקת מניות להגדלת הון החברות בהיקף של 50% מסכום הסיוע שניתן לכל חברה, וכן התחייבות להימנע ממשיכת דיבידנדים לחמש השנים הקרובות.
יו"ר ועד עובדי אל-על, שרון בן יצחק, התייחס היום בוועדת הכספים למצבה של החברה ברקע משבר התיירות: "כבר לפני שבועיים חידדתי את חשיבות חברת התעופה עבור אזרחי המדינה. לצערי הנבואה התגשמה ואנחנו בעתות משבר, כאשר היחידות שטסות היום אלה חברות התעופה הלאומיות, כי כל החברות הזרות לא טסות לישראל. יש לנו עוד 3,500 עובדים בחל"ת, ביוני החל"ת מסתיים, אנשים תחת הלוואות וחובות כבדים, האוויר היחידי שיש להם זה החל"ת שהם מקבלים. זה רגע חשוב שאנחנו נמצאים בו ויש לבנות מתווה מיוחד לעובדי אל על. בלי המתווה הזה העובדים נופלים למעגל העוני".
רוזנברג עצמו אמר: "אני מודה על החלטת המדינה. מינוי הנהלה ודירקטוריון מנוסים איפשרו לאל על להמשיך ולהיות חברת התעופה הלאומית של ישראל. השקענו באל על ממניעים ציוניים, אבל אנחנו גם מאמינים בהצלחתה העסקית. יש לנו הערכה עמוקה לעובדי החברה ומנהליה, ונסייע לאל על לממש את הפוטנציאל הגלום בה. החברה נוגעת לכל מי שישראל יקרה לו, מפרנסת במישרין ובעקיפין עשרות אלפי בתי אב בישראל, ואנו נעשה את כל הנדרש על מנת שהחברה תעלה על מסלול של צמיחה והמראה".