על רקע המחסור בביצים, החלו רשתות השיווק לראשונה בישראל למכור בלילת ביצים מוכנה - לחביתה, אפייה וכו' - באריזת קרטון זהה לזו של חלב. כך נודע ל-ynet. כל קרטונית מכילה כ-20 ביצים טריות סוג א' שעברו פיסטור, ומחירה ברשתות נע בין 20-22 שקל, זהה לרכישת כמות דומה של ביצים טריות.
השיווק החל השבוע כפיילוט ב-50 סניפים של רשתות השיווק אושר עד, טיב טעם, מגה בעיר, ובקרוב גם יוחננוף, והמוצר מצוי במקרר מוצרי החלב. אורך חיי המדף שלו - כ-25 יום. הכוונה למכור את נוזל הביצים המפוסטר פורסמה לראשונה ב-ynet וב"ידיעות אחרונות".
2 צפייה בגלריה
קרטוניות בלילת ביצים. צילום: יח"צ
קרטוניות בלילת ביצים. צילום: יח"צ
קרטוניות בלילת ביצים
(יח"צ)
את הבלילה מייצר מפעל צ'אם בצפת, המתמחה בעיבוד ביצים לשוק המוסדי, ושייך למפיצת הביצים הגדולה בישראל, מ. לסר, שרכשה אותו לפני כשנה וחצי מתנובה ואליעזר פישמן. החברה ביצעה בו השקעות גדולות, כך שיוכל לייצר מוצרים גם לשוק הפרטי.
מדובר במוצר מקובל מאוד בארה"ב. בארץ הניחו עד כה שהציבור מעדיף ביצים טריות, ולכן הוא הוצע רק לשוק המוסדי, אך על רקע המחסור המסתמן בביצים, במיוחד לפני פסח, נוצרה הזדמנות להכירו לציבור.
בהלת הקניות בעקבות משבר הקורונה יצרה חוסר בביצים שמצריך יבוא, וגם כ-8 מיליון ביצים שאמורות להגיע דרך הים, מספרד, פורטוגל ואוקראינה, לא יספיקו כנראה.
הציבור הדתי מגביר את הביקוש לביצים בחג, וזה פתרון נוח למשפחות גדולות, במקום לסחוב תבניות של ביצים. נוסף לנוחות, לבלילה יתרון בריאותי לעומת שימוש ביתי בביצה טרייה, כי אין חשש מחיידק הסלמונלה, שעלול להימצא בקליפות ביצים. בגלל אותו חשש, קיימת הנחיה של משרד הבריאות שבתי אבות, מלונות וכו' לא ישתמשו בביצים טריות.
2 צפייה בגלריה
בלילת ביצים בקרטונית. צילום: יח"צ
בלילת ביצים בקרטונית. צילום: יח"צ
בלילת ביצים בקרטונית
(יח"צ)
צ'אם מייצרת לשוק המוסדי מגוון מוצרים, בהם אריזות של ביצים קשות מקולפות, בלילות חלבון להקצפה, חלבונים לספורטאים, בלילות פנקייק ועוד, כשהכוונה היא להחדיר בהמשך לרשתות השיווק גם אותם.
הרשת הראשונה שהכניסה את הבלילה למקררים, והקצתה לה שטח רחב, היא אושר עד, שבעליה מכיר את המוצר מארה"ב.