משבר הקורונה: חברת השכרת דירות הנופש Airbnb מתכוונת לפטר 1,900 עובדים - כרבע מכוח האדם שלה. כך לפי גורם המצוי בפרטים ששוחח עם CNBC.
המנכ"ל בריאן צ'סקי מסר לעובדים כי "כולנו עוברים את המשבר הנורא ביותר בימי חיינו, שבעקבותיו התיירות העולמית השתתקה. עסקיה של Airbnb נפגעו קשה. ההכנסות השנה צפויות להיות השנה פחות מחצי מאלה של 2019".
1 צפייה בגלריה
airbnb
airbnb
airbnb
(צילום: shutterstock)
לדברי צ'סקי, מצבת כוח האדם הנוכחית של החברה עומדת על 7,500 עובדים. עוד אמר כי החברה תקפיא פרויקטים הקשורים לבתי מלון, חטיבת התחבורה שלה ודירות יוקרה. לדבריו, "הנסיעות בעולם החדש יהיו שונות, ועלינו להתאים את Airbnb לכך".
צ'סקי הוסיף שהעובדים שיפוטרו בארה"ב יקבלו משכורת בסיס של 14 שבועות ועוד שבוע על כל שנה שעבדו בחברה. החברה תממן ביטוח בריאות למשך שנה עבור עובדים אלה.
Airbnb מסרה בחודש שעבר שתקפיא גיוס עובדים חדשים, תקפיא את פעילות השיווק, תקצץ במשכורות ההנהלה ואינה צפויה לחלק בונוסים השנה.
החברה, שבשנת 2017 הוערכה בשווי של 31 מיליארד דולר, התכוונה לצאת להנפקה, אך עתה היא מתכוונת לגייס 2 מיליארד דולר לפי שווי של 18 מיליארד דולר. בפברואר דווח כי הפסידה 322 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של 2019 לאחר שכבר דיווחה על רווח של 200 מיליון דולר בשנה שלפני כן.