אחרי שניצח את כל המתחרים המקומיים מגיעה למעדן מילקי של שטראוס לראשונה תחרות מחו"ל. לממון נודע כי חברת ויליפוד תייבא לישראל מעדן קצפת תואם "מילקי".
>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
החברה שבשליטת צביקה ויליגר חתמה על הסכם ייצור עם מחלבת Ehrmann, אחת הגדולות בגרמניה, שמחזור מכירותיה השנתי ב-2019 הסתכם ב-810 מיליון אירו והיא פועלת ומשווקת ב-70 מדינות בעולם. היא תייצר לשוק הישראלי את מעדן השוקולד עם הקצפת, תחת המותג הפרטי "יורו" שבבעלות ויליפוד.
המתחרה החדש של מילקי: יורו דיזרטהמתחרה החדש של מילקי: יורו דיזרט
המתחרה החדש של מילקי: יורו דיזרט
(צילום: יח"צ)
בימים אלה מסתיים תהליך הכשרת קווי הייצור במחלבה הגרמנית, שיאפשר כשרות למוצר. בשלב ראשון ישווקו ארבעה טעמים של מעדן החלב עם הקצפת: בטעם שקולד, וניל, אגוזי לוז וקפה. המשקל יהיה 175 גרם, גבוה יותר ממוצרים מתחרים בארץ (מילקי 133 גרם).
בוויליפוד מבטיחים כי מחירו יהיה זול יותר מהמתחרה. כזכור מחאת המילקי ב-2014 חשפה כי בברלין מחירו של המעדן עומד על כשקל לעומת 2-3 שקלים בישראל. בגלל מגוון טעמיו, המעדן הגרמני יתחרה גם ביולו וספלנדיד. השקת המוצר מתוכננת בספטמבר-אוקטובר הקרובים.
עד כה לא הצליח אף מתחרה לפגוע בנתח השוק של מילקי, השולט כבר שנים על 90% מהשוק. טרה לא צלחה עם "מו" ולאחרונה נאלצה תנובה להוריד מהמדפים את יולו קצפת, שהיה אמור להיות התשובה למילקי. הטענה הייתה כי במבחן ההשוואה, הקצפת של מילקי זכתה בעדיפות בהשוואה ליולו.
על פי סטורנקסט, מינואר עד יוני 2020 צמחה ויליפוד ב-30% ונחשבת כיבואנית הגדולה של מוצרי חלב לישראל. מאז המחסור הגדול בחמאה הפכה ויליפוד ליבואנית הגדולה של חמאה לישראל (וויליו מפינלנד ויורו מבלגיה), עם נתח שוק של 28%. בנוסף, היא מייבאת גבינות צהובות, יוגורט יווני ומוצרי מזון שונים.