HOT מובייל החליטה להחזיר לחיים את המבצעים בסלולר, ותשיק מחר (ד') חבילה לכל החיים ב-39.90 שקל לחודש או ב-29.90 שקל לחודש בצירוף שני מנויים. החבילה כוללת 3,000 דקות שיחה ו-3,000 הודעות סמס לחודש, 10 אג' עבור כל יחידת שימוש נוספת ועד 150 ג'יגה גלישה, כשבסיום החבילה הגלישה נחסמת. החברה טוענת שהיא גובה אפס שקלים על סים אבל גובה דמי חיבור: 19.90 שקל.
HOT מובייל משווקת את המבצע באופן שעלול לבלבל צרכנים, שכן היא מדגישה שמדובר ב-29.90 שקל לחודש לכל החיים, ורק באותיות הקטנות יותר בפרסום נכתב: "39.90 שקל לחודש בצירוף מנוי בודד".
3 צפייה בגלריה
עמדת HOT מובייל בעזריאלי
עמדת HOT מובייל בעזריאלי
עמדת HOT מובייל בעזריאלי
(צילום: תומי הרפז)
HOT מובייל מציינת כי "החברה תהיה רשאית לשנות את תכולתה ו/או היקף השירותים הנכללים בתוכנית. היא תהיה רשאית להעלות את המחיר של התוכנית הכולל מע"מ במקרה שתחול עלייה במע"מ. במידה ותחול ירידה בשיעור המע"מ תהיה החברה רשאית לעדכן את מחיר התוכנית לפני מע"מ באופן שלא יחול שינוי בחירה הכולל מע"מ או עלייה במדד המחירים לצרכן העולה על 3% ביחס ליום ההצטרפות".
כלומר - המחיר יכול להשתנות. בהסכם ההתקשרות הכללי נכתב כי החברה תהיה רשאית לעדכן את מחירי המבצעים מעת לעת. בחברה מדגישים שהמחיר ישתנה רק בתעריפים ולא בתשלום החודשי, למשל: בתעריפי חיוג לרשות הפלסטינית.
HOT מובייל משווקת חבילה נוספת ב-49.90 שקל לחודש. גם היא כוללת 150 ג'יגה גלישה, אליה מצטרפות 180 דקות שיחה לחו"ל ל-27 יעדים. פה לא מדובר בחבילה לכל החיים: אחרי שנתיים, המחיר יעלה מ-49.90 שקל לחודש ל-69.90 שקל לחודש למשך שנה ואחרי כן ל-119 שקל לחודש, בשנה הרביעית למנוי.
החברה מספקת בחבילה זו שלוש חלופות של הטבה: אפליקציית תוכן NEXT (מותג הטלוויזיה המוזל של HOT), או אנטי וירוס נורטון או שני ג'יגה גלישה בחו"ל - לבחירת הלקוח.
גם כאן יש אותיות קטנות: אם בחרתם ב-NEXT, ותתנתקו מ-HOT מובייל אתם עלולים להתחיל להיות מחויבים על NEXT. ככתוב: "ההצטרפות ל-TV NEXT הינה במסגרת עסקה נפרדת ועצמאית ואינה תלויה ו/או מותנית בהישארות המנוי בתכנית זו ו/או בכל תכנית אחרת של mobile HOT .ככל שינותקו/ינויידו מנויי הלקוח המחוברים לתכנית זו ב-HOT מובייל תיפסק ההטבה עבור שירות Next TV והלקוח יחוייב בגין שירות TV NEXT מדי חודש בסך של 19.90 שקל לחודש, אשר יגבה על ידי mobile HOT באמצעות הוראת התשלום שניתנה לה ע"י הלקוח, או לחלופין על ידי הוט - מערכות תקשורת בע"מ. מחיר השרות עשוי להשתנות מעת לעת בכפוף להוראות הדין".
3 צפייה בגלריה
באותיות הגדולות: 29.9 שקל לחודש. בקטנות: בתנאי של צירוף של שני מנויים
באותיות הגדולות: 29.9 שקל לחודש. בקטנות: בתנאי של צירוף של שני מנויים
באותיות הגדולות: 29.9 שקל לחודש. בקטנות: בתנאי של צירוף של שני מנויים
(צילום מסך מהאתר של HOT מובייל)
כך או כך, החבילה הזאת, על שלוש חלופותיה, מותנית בשימוש מינימאלי של 60 יחידות מכל סוג (שיחות, הודעות, גלישה) במהלך 30 ימים ממועד הפעלת הסים.
החברה גם מעניקה בכל החבילות האלה הטבת שירות גישה לספק אינטרנט ביתי HOTnet ב-9.90 שקלים לחודש, על מהירות של 100 מגה. המחיר הזה יינתן רק למי שיהיה מנוי ל-HOT מובייל.
הלקוח אמנם יכול לממש את ההטבה במשך שלושה חודשים בלי הפעלת הסים הסלולרי של חבילת הסלולר. ברם, אם אחרי שלושה חודשים לא הפעיל את הסים הסלולרי - המחיר של ספק האינטרנט הביתי יעלה ל-25 שקל לחודש, שכן העלות המוזלת, 9.90 שקלים לחודש, תלויה במנוי הסלולרי. כעבור שנה, בכל מקרה, המחיר יעלה ל-25 שקל לחודש.
כדי להימנע ממראית עין של כריכה בעייתית של שירותים, HOT מובייל מציגה זאת כהטבה ביוזמת הלקוח. כלומר, אם הלקוח רוצה בהטבה זו עליו לעבור לאתר HOTnet ולקבלה שם, ככל הנראה בהזנת מספר הטלפון שלו.

עוקפת את we4G?

המודל הזה של חבילה לכל החיים, הוצע במקור על ידי חברת we4G (אקספון), כשכעת HOT מובייל מציעה מחיר נמוך משלה. הוא אומץ על ידי סלקום, שגם היא כמו HOT מובייל החליטה לסייג את המחיר לכל החיים בכך שהיא יכולה להעלות תעריפים בכל עת, ואף העלתה את התשלום החודשי כעבור חמישה חודשים בשלושה שקלים לחודש.
יחד עם זאת, בלי הטבת שני המנויים, אקספון מציעה חבילה משתלמת יותר לכל החיים למנוי בודד: 39 שקל לחודש ל-200 גיגה גלישה, עד 5,000 דקות שיחה וסמסים בארץ ו-300 דקות לחו"ל פלוס 1 גיגה מתנה גלישה בחו"ל. יש לאקספון גם חבילה ב-35 שקל לחודש הכוללת 170 גיגה גלישה ו-200 דקות לחו"ל, גם היא משתלמת יותר מהחבילה לכל החיים של HOT מובייל, במקרה של הצטרפות מנוי בודד.
רוב חברות הסלולר מציעות מסלולי סלולר כשבסיום 12 חודשים, המחיר מזנק ב-20 שקל ומעלה לחודש.
לאחרונה הוקפאה התחרות בסלולר עת שר התקשורת דוד אמסלם הוביל מהלך להשבתת ניוד בין החברות. לאחר התנגדות של רשות התחרות שחשה כי זו מתנה לחברות הסלולר הגדולות ופגיעה בקטנות, כגון אקספון, נבלמה הצעת חוק בנושא. התחרות בסלולר במילא נפגעה מרכישת גולן טלקום על יד סלקום. גולן היתה סמן ימני במחירים נמוכים והובילה את השוק מבחינה זו.