ועד עובדי רשות שדות התעופה שוב מאיים להשבית את הפעילות המועטה בנתב"ג החל מיום ראשון הקרוב, זאת במידה ומשרד הבריאות לא יגבש מתווה מסודר להחזרת הטיסות. המשמעות היא, לפי לשון הודעת הוועד, עבודה ב"מתווה יום כיפור", כלומר חברות התעופה לא יוכלו לקבל שירותים והצוותים היחידים שיעבדו יהיו צוותי חירום.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בתוך כך, ועד עובדי רשות שדות התעופה הפסיק היום לתת שירותים לחברת אל על, שמוציאה בימים אלו טיסות מטען ברחבי העולם המהווים את הכנסותיה העיקריות בימים אלו. זאת בעקבות חוב שצברו לרשות שדות התעופה בגובה של כ-60 מיליון שקל. בשבוע שעבר איים הוועד על חברת אל על, והוציא לה מכתב שני ובו מסר כי אם לא תשלם את חובה שנצבר החל מפברואר, אל על "לא תוכל להמריא מהשדה" - איום שהתממש היום.
1 צפייה בגלריה
פיילוט חזרה לשגרה בנתב"ג
פיילוט חזרה לשגרה בנתב"ג
נתב"ג ריק
(צילום: מוטי קמחי )
במכתב כתוב, כי "לא ייתכן שעובדי הרשות עדיין בבית, כי אין איך לשלם להם משכורות בעוד שאל על חייבת לרשות סכומי עתק". מדובר ב-2,000 עובדים מתוך 3,000 שעובדים ברש"ת, שעדיין בחל"ת.
יוזכר כי גם כיום, למרות ההקלות ההולכות וגדלות בנושא הקורונה, כל מי שנכנס לישראל נדרש להיכנס ל-14 ימי בידוד, מה שמונע בפועל את חזרתן של חברות תעופה רבות לפעילות סדירה בישראל. לפי רשות שדות התעופה, 2,500 עובדים של רשות שדות התעופה נמצאים בחל"ת והחל ב-1.7 יפסיקו לקבל תשלום.
במהלך החודשים האחרונים הודיעו מספר חברות תעופה, בהן טורקיש איירליינס ובריסל איירלינס על חזרה לישראל – ואולם חזרה זו מותנית בין היתר בהסרה של חובת ההסגר.
כמו כן, בשבועות האחרונים הועלו מספר פעמים על ידי משרד הבריאות אפשרויות להגדרה של "מדינות ירוקות", כלומר מדינות שמהן ניתן לטוס לישראל ללא חשש הסגר- אך עד כה לא הוגדרה מדיניות רשמית בנושא.