"אם חברת אל על לא תגיע להסדר עם רשות שדות התעופה ותחזיר חובותיה, אל על תפסיק לקבל שירותים מעובדי הרשות ולא תוכל להמריא מהשדה החל מעוד שבוע (יום שלישי הבא)". כך הודיע ועד עובדי רשות שדות התעופה הודיע היום (ד'). עוד נמסר מהוועד, כי "לא ייתכן שעובדי הרשות עדיין בבית. חלק בחל״ת וחלק ב-50% משרה. כי אין איך לשלם להם משכורות בעוד שאל על חייבת לרשות סכומי עתק".
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
נכון להיום, למרות מדיניות השמיים הסגורים, אל על מבצעת עדיין טיסות מטען וטיסות חילוץ. ברש"ת מועסקים כ-3,000 עובדים, 2,000 מתוכם בחל"ת או חופשה כפויה ולמעלה מ-200 הופרשו לפנסיה מוקדמת.
1 צפייה בגלריה
מטוסי אל על מקורקעים בנתב"ג בעקבות משבר הקורונה
מטוסי אל על מקורקעים בנתב"ג בעקבות משבר הקורונה
מטוסי אל על מקורקעים בנתב"ג בעקבות משבר הקורונה
אל על חייבת עשרות מיליוני שקלים לרש"ת עבור שרותים שהיא מקבלת בשדה התעופה, החל מאגרות שונות ועד דמי שכירות עבור מטה אל על, שפועל במבנה בשטח נתב"ג. מדובר בחוב בגין שרותים שניתנו בשלושת חודשים האחרונים.
בשבוע האחרון הוציאה רשות שדות התעופה מכתב להנהלת אל על ובו דרשה תשלום מיידי של החוב שנצבר מאז פברואר. רש"ת גם התלוננה במכתב כי אל על לא השיבה על מכתביה הקודמים בנושא.
אל על שמצויה במשבר מהקשים בתולדותיה, ממתינה לסיוע המדינה שעדיין לא אושר, בגלל מחלוקת בין המדינה לבנקים לגבי חלוקת הביטחונות בהלוואה שאמורים הבנקים לתת לאל על בערבות מדינה. הסיוע מתעכב בגלל שקיימות עדיין מחלוקות בין האוצר לבין אל על ובין האוצר לבנקים, שאמורים לתת את ההלוואה לאל על.
בתוך כך, החברה הודיעה בצהריים על חתימת הסכם למכירת אחזקתה (15%) בחברת השילוח ממן לחברת תעבורה שבשליטת משפחת לבנת, כפי שפורסם בכלכליסט. עבור המניות ועבור אופציות לרכישת 10% נוספים שהיא מוכרת לתעבורה, אל על תקבל 50 מיליון שקל.
ממן מסופי מטען וניהול מתמחה בשירותי הובלה איחסון ומיון, בים, באוויר ושירותי קרקע. היא מנוהלת ע"י בעז צפריר, מנכ"ל הרכבת לשעבר, וכיו"ר, מכהנת נחמה רונן.
בעקבות העסקה צפויה אל על להכיר ברבעון השני הפסד הון (לפני מס) של כ-1.3 מיליון דולר, לאחר ניכוי השפעת שערוך האופציה ליום המכירה. במקביל, העניקה אל על לממן את הזכות להאריך בשנתיים נוספות, עד 2024, את הסכם המסגרת הקיים ביניהן, לפיו מספקת ממן לאל על שירותי מסוף לרבות שירותי ניטול, שינוע ואחסון מטענים. ממן רשאית להודיע לאל על, עד ל-12 ביולי, על הארכת אותו הסכם המסגרת המחייב את אל על לרכישת שירותים על פיו, בהיקף מינימלי שנקבע.
פורסם לראשונה: 11:07, 27.05.20