הלילה (רביעי-חמישי) גיבשו במשרד האוצר תוכנית לשימור עובדים למעסיקים שלא יוציאו מהיום עובדים לחופשות ללא תשלום. על פי פרטי התוכנית שהגיעו לידי ynet, על כל עובד שלא נשלח בסגר השני הביתה - ישולמו 5,000 שקל. העלות המשוערת של התוכנית: כמיליארד שקל. ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר את המתווה והצעת המחליטים צפויה לעלות לישיבת ממשלה ביום שני.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
המענקים למעסיק ישולמו לפי שיעור הפגיעה שחווה העסק: אם המעסיק סבל בעסק מפגיעה בשיעור של 40-25% - הוא יקבל 5,000 שקל על כל עובד שהשאיר מעל ל-80% - דהיינו שאם יש לו 100 עובדים, הוא יקבל פיצוי רק מהעובד ה-81 שלא פיטר.
3 צפייה בגלריה
מרכזי קניות ריקים
מרכזי קניות ריקים
מרכזי קניות ריקים
(צילום: AP)
אם הפגיעה בעסק היא בשיעור של 60-40% - המעסיק יקבל פיצוי על כל עובד שהשאיר מעל ל-70%, דהיינו 5,000 שקל על כל עובד מהעובד ה-71 (אם הוא מעסיק 100 עובדים למשל).
עסק שיחווה פגיעה בשיעור של 80-60% - יקבל על מעבר לשיעור של 55% מעובדיו, דהיינו מהעובד ה-56. בפגיעה של 80% מהעסק ומעלה יקבל המעסיק מענק על עובדים שהושארו מעבר ל-40%, מהעובד ה-41.
ההיגיון בתוכנית הוא שככל שהעסק נפגע יותר, כך ניתן יותר פיצוי על עובדים מעטים יותר שהושארו במקום העבודה למרות הפגיעה. התוכנית כולה תוצג היום לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויתכן שתפורסם במסגרת מסיבת עיתונאים בהמשך היום.
3 צפייה בגלריה
ישראל כץ
ישראל כץ
שר האוצר, ישראל כץ
(צילום: לע"מ )
אמש (רביעי), נחשף ב-ynet כי התוכנית הכלכלית המסתמנת שמגבשים בכירי משרד האוצר לקראת הסגר השני בישראל כוללת שמונה סעיפים. בין הסעיפים העיקריים: אפשרות לדחיית תשלומי כל סוגי המיסים, פטור מלא מתשלומי ארנונה למי שייפגעו גם במידה מצומצמת יחסית בהכנסותיהם וביטול מוחלט לאורך זמן של הסעיף המחייב את הפחתת דמי האבטלה.
התוכנית שיזם שר האוצר, ישראל כץ, נועדה בעיקר לשלוש מטרות: לנסות לסייע למגזר העסקי שייקלע למצוקה קשה עוד יותר בעת הסגר השני, לשמר ככל האפשר את העובדים במקומות עבודתם, כדי למנוע את הוצאתם של עשרות ואף מאות אלפים שוב לחופשות ללא תשלום, ולמנוע קיצוץ בדמי האבטלה לשכירים המפוטרים והשוהים בחופשות ללא תשלום.
פורסם לראשונה: 08:13, 17.09.20