טס למעלה: הביטקוין חצה היום (שלישי) את רף ה-19,000 דולר, לראשונה מזה 3 שנים. המטבע הווירטואלי זינק ב-7,000 דולר בחודש אחד.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מטבע הקריפטו הפופולרי בעולם רשם עלייה של קרוב ל-40% רק בנובמבר, והוסיף לערכו כ-160% השנה.
בתוך שבוע אחד חצה הביטקוין את רף ה-17,000 דולר ולאחר מכן את רף ה-18,000 דולר, כך לפי אתר coindesk, המתמחה במטבעות וירטואלים ובמסחר דיגיטלי. שווי השוק של ביטקוין הגיע לשיא של 329 מיליארד דולר, כך על פי נתונים של חברת CryptoQuant.
"הביטקוין יכול לתפוס את מקומו של הזהב", אמר בסוף השבוע ריק ריידר, מנהל השקעות בכיר בחברת ניהול הנכסים הפיננסיים בלאקרוק לרשת CNBC. ריידר הוסיף כי "הקריפטו הרבה יותר פונקציונלי להעברה מאשר מטילי זהב".
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה מטבע ביטקוין
אילוסטרציה מטבע ביטקוין
אילוסטרציה מטבע ביטקוין
(צילום: shutterstock)
בין האירועים שככל הנראה השפיעו על העלייה החדה במחיר הביטקוין: השקעות גדולות מצד חברות, פתיחת האפשרות לקנות, להחזיק ולמכור מטבעות וירטואליים באמצעות שירות PayPal הפופולרי, וכמובן, משבר הקורונה אשר תקף את העולם בתחילת השנה הנוכחית והוביל מדינות רבות לנקוט במדיניות של ריבית שלילית, כדוגמת גרמניה.
אומנם המטבע מתקרב לשיאו בכל הזמנים, אולם נזכיר כי לאחר שיא זה, המטבע נפל לשווי של כ-3,000 דולר בתוך שנה בלבד.
המיליארדר ריי דליו (Ray Dalio) הזהיר לאחרונה כי ממשלות יוציאו את הביטקוין "מחוץ לחוק" אם ימשיך לגדול ויהפוך להיות "חומרי". דליו הוא המייסד והיו"ר של ברידג'ווטר אסוסייטס - קרן הגידור הגדולה בעולם. הוא מנהל נכסים בשווי 140 מיליארד דולר באמצעות הקרן והונו האישי נאמד ב-17 מיליארד דולר.
"הממשלות ישתמשו בכל העומד לרשותן כדי לאכוף את זה", אמר החודש דליו בריאיון לאתר יאהו פיננס. דליו ציין כי הוא מעדיף אחזקות של זהב מאשר ביטקוין, והוסיף כי "איני חושב שמטבעות וירטואליים יצליחו כפי שאנשים מקווים שהם יצליחו".