משרד האוצר אישר לישראייר את הגדלת ההלוואה בערבות מדינה ב-35 מיליון שקל. אתמול (שלישי) בערב אישרה ועדת החריגים במשרד האוצר את הגדלת ההלוואה שניתנה לישראייר מסכום של 130 מיליון שקל ל-165 מיליון שקל. התוספת מגדילה את ההלוואה לישראייר משיעור של 12% מהמחזור של החברה לשיעור של 15%. לדברי מנכ"ל ישראייר, אורי סרקיס, בעקבות הגל השני הסכום הנדרש גבוה מהצפי בתחילת מגפת הקורונה.
סירקיס הוציא אמש איגרת לעובדים שסקרה את פעילות החברה מתחילת השנה ובה כתב כי "האישור משלים עבודה אינטנסיבית מול משרד האוצר, בתמיכת משרד התחבורה ורש"ת, שהתקיים בחשאי בחודשים האחרונים". לדבריו, "האופק עדיין רחוק. גורמי אי הוודאות ממשיכים להעיב על פעילותינו. כארגון, כחברה, אנו לא עוצרים. ממשיכים לעסוק בעיקר, ממשיכים להתייעל".
2 צפייה בגלריה
ישראייר מטוס איירבוס A320
ישראייר מטוס איירבוס A320
ישראייר מטוס איירבוס A320
(צילום: דני שדה)
"השינוי התודעתי שהובלנו, כחברה הלאומית הקטנה של ישראל, והאינדיקטורים החיוביים שאנו מקבלים מתוצאות הרבעון השלישי, מביאים שורה מגוונת של גורמים, להתעניין ברכישת החברה", ציין סירקיס. “שתי קרנות מאיחוד האמירויות, קרן השקעות רוסית ואמריקאית, ושורה מכובדת של גורמים פרטיים ומוסדיים בארץ, בוחנים את רכישת ישראייר".
2 צפייה בגלריה
תמונה של אורי סירקיס
תמונה של אורי סירקיס
אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר
(צילום: יובל חן)
לדברי סירקיס, "השנה לא היה לנו קיץ, לא היתה לנו עונה, אך גם השנה עברנו קיץ ללא הפסקה. בחודשים האחרונים הטסנו כ-50 אלף איש בחודש. ההערכה שלנו כי נגיע לקצב של 75 אלף איש בחודש רק באפריל 2021". סירקיס הוסיף כי “בקיץ האחרון הפכנו את החברה, המצאנו עצמנו מחדש ויצרנו בסיס איתן ובריא יותר להליך השיקום הארוך והמפרך הממתין לנו. הקטנו את בסיס העלויות הקבוע שלנו בכ-15 מיליון דולר במונחים שנתיים. התייעלות זאת איננה כרוכה בהקטנת פעילות ואיננה מבוססת על הורדות שכר זמניות ושליחת חלק מהעובדים לחל”ת. זוהי התייעלות אמיתית".
אתמול נודע כי לצד ההצעה של רמי לוי לרכישת ישראייר ב-70 מיליון שקל, מתכוון גם איש העסקים נעם כהן להגיש הצעה לרכישת החברה. כהן, ישראלי לשעבר, יליד אוקראינה, מנהל את עסקיו מהמטה בקייב וכן מחזיק משרדים בדובאי. בבעלותו של כהן חברת אחזקות שעוסקת בתעופה, בקמעונאות ובתכשיטים.