רמי לוי, בעלי רשת המזון שיווק השקמה, ושלום חיים, בעלי חברת המזון טעמן, הגישו הצעה לרכישת חברת התעופה ישראייר באמצעות החברה הציבורית BGI שבה הם שותפים. ההצעה שהוגשה לנאמן עו"ד אופיר נאור, היא לרכישת ישראייר תמורת 70 מיליון שקל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בנוסף, הרוכשים יסבו על שמם הלוואה בסך של 5 מיליון דולר, שאי.די. בי פיתוח, החברה האם של ישראייר שנמצאת בהליך פירוק, חייבת לחברת התעופה.
2 צפייה בגלריה
רמי לוי
רמי לוי
רמי לוי
(צילום: דרור סיתהכל)
בתוך כך, הרוכשים יוותרו על 26 מיליון שקל שאי.די.בי פיתוח צריכה להחזיר לישראייר - ויעמידו הלוואות בשווי עשרות מיליוני שקלים לחברת BGI שבקופתה נותרו כ-28 מיליון שקל.
בעלי ישראייר עד לאחרונה, חברת אי.די.בי, הציעה את ישראייר למכירה לפי שווי 120 מיליון שקל. כעת, היות ואדאורדו אלשטיין איבד את השליטה באי.די.בי, בעלי האג"ח שלה שהם הנושים של החברה, ינסו למקסם את שוויה ולהציע במכרז לכל המרבה במחיר.
2 צפייה בגלריה
מטוס ישראייר איירבוס A320
מטוס ישראייר איירבוס A320
מטוס ישראייר
(צילום: shutterstock)
הכנסותיה של ישראייר, שמנוהלת על ידי אורי סירקיס, ירדו ב-80% ברבעון השני של 2020 בהשוואה לרבעון המקביל ב-2019, בשל משבר הקורונה. את הרבעון הזה סיכמה ישראייר עם הפסד של 10 מיליון דולר, בהשוואה ל-2.2 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2019. פעילותה השוטפת יצרה גירעון של מיליון דולר בלבד בתזרים המזומנים.
רמי לוי אמר כי "דיווחנו לאחרונה (BGI) שבכוונתנו להיכנס לתחום המלונאות והתיירות וזה צעד ראשון".
אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר אמר כי "החזון של ישראייר - למכור חבילות נופש במחירים אטרקטיביים לקהל הישראלי. במובן הזה, החזון משתלב עם זה של רמי לוי, אבל עדיין מדובר בהצעה בלבד, ויכולות להגיע הצעות רכש נוספות רבות".
לאחרונה הוזכר שמו של סירקיס כמועמד לתפקיד מנכ"ל אל על מטעם אלי רוזנברג, בעל השליטה החדש באל על, אם כי סביר להניח שלוי הגיש את ההצעה לאחר שדיבר עם סירקיס, מנכ"ל מוערך שנחשב נכס משמעותי של חברת ישראייר.
יצוין, כי בעבר ניסו אל על וישראייר להתמזג אך רשות החברות דחתה את הבקשה מחשש לפגיעה בתחרות. הכוונה במיזוג הייתה שישראייר תבצע את הטיסות ליעדי הנופש הקרובים ואילו אל על תבצע את הטיסות בקווים הרחוקים. לא מן הנמנע שלוי אם ירכוש את החברה ינסה לחבור שוב לאל על. במקביל, יתכן וגם רוזנברג עצמו, או בעלי ארקיע האחים נקש, יציעו הצעה לרכישת ישראייר.