מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, איבד אתמול (ו') 7.2 מיליארד דולר מהונו, על רקע ההחלטה של חברות רבות להפסיק ולפרסם ברשתות החברתיות. בעקבות זאת נפלה אמש המניה ב-8.3% בבורסת וול סטריט בניו יורק - השיעור הגבוה ביותר מזה שלושה חודשים.
<< לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
המניה נפגעה במיוחד מהודעתה של ענקית הצריכה יוניליוור, אחת המפרסמות הגדולות בעולם, על הצטרפותה לגל המחאה הקורא להפסיק ולפרסם מודעות בפייסבוק לפחות למשך חודש אחד. לפי ההודעה של יוניליוור, בכוונתה להקפיא את הפרסום עד לסוף השנה.
1 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג
מארק צוקרברג
איבד מיליארדים. מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג
(צילום: AP)
ירידת מחיר המניה מחקה 56 מיליארד דולר משווי השוק של פייסבוק, ובהתאם שווי הונו של המייסד צוקרברג ירד ל-82.3 מיליארד דולר, כך לפי מדד המיליארדרים של בלומברג. בעקבות זאת, ירד צוקרברג מקום אחד בדירוג ו"מסתפק" כעת במקום הרביעי.
במקומו מדורג במקום השלישי ברנר ארנו הצרפתי, שעומד בראש אימפריית מוצרי היוקרה LVMH (שמחזיקה בין היתר בלואי ויטון) והונו מוערך ב-88 מיליארד דולר. ג'ף בזוס (161 מיליארד דולר) וביל גייטס (111 מיליארד דולר) ממשיכים לחלוש על שני המקומות הראשונים, בהתאמה.
חרם המפרסמים על פייסבוק כולל גם חברות כמו ורייזון והרשי, שמוחות נגד מה שלדבריהן הוא הכישלון של פייסבוק לפקח בצורה נאותה על תכנים פוגעניים ומידע שגוי המפורסם בפלטפורמה. בדומה, גם קוקה קולה העולמית הודיעה הלילה כי תקפיא את הפרסום בכל פלטפורמות המדיה החברתית למשך 30 ימים.
לנוכח גל המחאה, הודיע צוקרברג כי בחברה יתחילו לצרף לכל פוסט הקשור לבחירות לינק המעודד את הגולשים להיכנס לאתר המיוחד המספק מידע על הבחירות. פייסבוק חידדו גם את הנהלים לגבי פרסום דברי שטנה, והוסיפו סעיף שלא יתאפשר פרסום של תכנים המתייגים קבוצות אתניות או דמוגרפיות כמסוכנות.