שליחי חברת תן ביס התאגדו בהסתדרות במטרה להסדיר את תנאי העסקתם לראשונה באמצעות הסכם קיבוצי. עד כה חתמו על טפסי ההצטרפות להסתדרות מעל 50% מהעובדים (בחברה 1,400 עובדים בסך הכל), ומכתב בדבר יציגות הארגון נשלח למנכ"ל תן ביס.
בניגוד למתחרה העיקרית של תן ביס, וולט, שספגה בחודשים האחרונים ביקורת חריפה על תנאי העסקה שהיא מציעה לשליחים - בין שליחי תן ביס לחברה מתקיימים יחסי עובד-מעביד והם נחשבים כעובדים שכירים לכל דבר. לצד תנאי ההעסקה הראשוניים הניתנים להם, העובדים המתאגדים בהסתדרות דורשים לקבל בין היתר גם הכנסת הפרמיות לשכר הבסיס, תשלום שעות שבת על פי שכר העבודה הריאלי, הסדרת מרחקי המשלוחים, תנאי רווחה בסיסיים והתחייבות לשעות עבודת מינימליות.
1 צפייה בגלריה
שליח "תן ביס"
שליח "תן ביס"
שליח "תן ביס"
(צילום: יח"צ)
דרישה מרכזית נוספת שהעלו העובדים היא ביטוח שליחים מיוחד שידאג להם במקרי אסון, במיוחד לקראת החורף, כאשר עובדים רבים מעידים שלאחר שעברו תאונות דרכים במהלך עבודתם - לא קיבלו מענה הולם מצד החברה. יצוין כי העובדים שהתאגדו הם עובדי סקובר, חברת הבת של תן ביס אשר מעסיקה את השליחים.

"הגיע הזמן לדאוג לנו לביטחון תעסוקתי"

מהלך ההתאגדות בהסתדרות נרקם בשבועות האחרונים, ובימים האחרונים עבר לשלב הגלוי, כשהוא מלווה בפעילות ברשתות החברתיות שבמסגרתה השליחים מספרים על הסיבות שהובילו להתאגדות, לצד קריאה לשליחים נוספים להצטרף ולחתום על טפסי ההצטרפות להסתדרות.
אדם שטיינר, יו"ר ועד הפעולה, בן 33 שעובד שנה וחצי בתן ביס, אמר כי "להיות שליח זה מקצוע מכובד וחיוני במיוחד בתקופת הקורונה, אני מאמין שמקום עבודה נמדד גם בתנאים של העובדים. הגיע הזמן לדאוג לנו לביטחון תעסוקתי''.
תן ביס היא חברה ותיקה במשק אשר מוכּרת לעובדים רבים, בעיקר בענפי ההיי-טק. זאת משום שהחברה מציעה כרטיס מגנטי נטען המחולק על ידי מעסיקים ומאפשר להם לסבסד ארוחות לעובדיהם. לצד זאת מפעילה החברה שירות להזמנת משלוחים באתר ובאפליקציה שלה. בתקופה האחרונה גדלה החברה עוד יותר והפכה למוכרת גם בבתים פרטיים רבים, לאחר שמשבר הקורונה הגדיל משמעותית את נפח הזמנות האוכל.
מהחברה נמסר בתגובה כי "הנושא מתייחס לעובדי חברת המשלוחים שלנו, המועסקים בהעסקה ישירה על פי המדיניות המוכתבת על ידי הנהלת החברה בהולנד. העובדים שלנו הם לב ליבה של החברה ותורמים להצלחתה ואנו מקיימים איתם ערוץ תקשורת ישיר. החברה מכבדת את החוק. ההחלטה אם להצטרף או לא להצטרף לארגון עובדים היא בחירה אישית של העובד ואנו נכבד אותה".