לאחר שמנייתה שילשה את מחירה מהשפל בחודש מרץ האחרון, Wix מספקת גם את המספרים שיתמכו בכך. החברה פרסמה הבוקר (ה') דו"חות כספיים מצויינים לרבעון השני שהצביעו על התחזקות ניכרת של המגמה שניצניה ניכרו בתוצאות הרבעון הקודם.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
החברה, שהפלטפורמה שלה מאפשרת הקמה מהירה של אתרי אינטרנט, נהנית מרוח גבית חזקה על רקע הקמה מואצת של חנויות אונליין בניסיון להתמודד עם הסגר. המגמה שבולטת היטב בכל העולם כאשר כל עסק וכל חנות, גם הקטנים ביותר, זקוקים בדחיפות לנוכחות באינטרנט עם אפשרות של רכישה ומשלוח, הובילה את החברה הישראלית לרבעון שיא.
2 צפייה בגלריה
אבישי אברהמי, מנכ"ל Wix
אבישי אברהמי, מנכ"ל Wix
אבישי אברהמי, מנכ"ל Wix
(צילום: יונתן בלום)
הכנסות Wix הסתכמו ב-236.1 מיליון דולר, עלייה של 9% לעומת הרבעון הקודם וקפיצה של 27% מול הרבעון המקביל אשתקד.
החברה צירפה 346 אלף מנויים משלמים, עלייה של 17% כך שכעת מספרם מגיע לחמישה מיליון. מספר המנויים הרשומים עלה בשיעור דומה ועומד על 182 מיליון בתום הרבעון השני. אף שסגמנט הפתרונות העסקיים ב-Wix עדיין קטן משמעותית מפעילות הקמת אתרי האינטרנט המסורתית, הוא היה אחראי על עיקר הצמיחה המואצת. הכנסות בתחום זה זינקו ב-62% ל-45.9 מיליון דולר. פעילות האתרים הרגילים צמחה ב-21% ל-190.1 מיליון דולר.

זינוק בהפסד התפעולי

במהלך הרבעון השיקה Wix פתרון מקיף יותר בתחום האי-קומרס שמאפשר בין היתר טיפול מזורז במשלוחים. עם זאת, בתחום פעילות זה שיעור הרווח הגולמי של Wix נמוך יותר ומגיע ל-30% מתוך ההכנסות לעומת 80% בפעילות המנויים. בשני תחומי הפעילות, שולי הרווח הגולמי נשחקו על רקע השקעה והרחבה של פעילות התמיכה והשירות ללקוחות.
הפריחה המהירה בעידן הקורונה גבתה מחיר מהשורה התחתונה של Wix שמעולם עוד לא הציגה רווחיות. הצמיחה המואצת הושגה באמצעות הגדלה מאסיבית של הוצאות השיווק והמכירות שהתנפחו ב-70% ל-120 מיליון דולר. על רקע זה זינק ההפסד התפעולי של החברה מ-14 מיליון דולר ברבעון המקביל ל-53.7 מיליון דולר ברבעון השני של 2020.
2 צפייה בגלריה
פער תפעולי של 38 מיליון דולר, חלקו נובע מעלויות בגין הקמת מטה החברה החדש בת"א. משרדי Wix הנוכחיים
פער תפעולי של 38 מיליון דולר, חלקו נובע מעלויות בגין הקמת מטה החברה החדש בת"א. משרדי Wix הנוכחיים
פער תפעולי של 38 מיליון דולר, חלקו נובע מעלויות בגין הקמת מטה החברה החדש בת"א. משרדי Wix הנוכחיים
(צילום: גלית דויטש)
ברבעון הקודם רשמה Wix הפסד תפעולי של 38 מיליון דולר. פעילות החברה יצרה תזרים של 50 מיליון דולר ומתוכו התזרים החופשי היה 46.7 מיליון דולר. חלק מהפער נובע מעלויות בגין הקמת מטה החברה החדש בתל אביב.
הפער בין הצטיינות בצמיחה לבין תרגומה לרווח בולט גם בתחזית החדשה שסיפקה Wix לרבעון השלישי של 2020. בעוד היא צופה המשך המגמה החיובית עם הכנסות של 250-247 מיליון דולר, הרי שתזרים המזומנים אמור להיפגע משמעותית וינוע בין 15 ל-17 מיליון דולר בלבד, מה שישקף ירידה חדה לא רק מול הרבעון הנוכחי, אלא גם לעומת התקופה המקבילה ב-2019.
"במהלך הרבעון השני המשכנו לראות את המגמות החיוביות כתוצאה משיבוש כלכלי כלל עולמי והתוצאות שלנו ביולי מלמדות אותנו שמגמות אלה נמשכות", אמר ניר זוהר, נשיא ו-COO של Wix, עם פרסום התוצאות. בחברה הוסיפו גם כי ההשקעה הנוכחית בשיווק ומכירות תוביל לעלייה בהכנסות ובהמשך ובשנים הקרובות גם תשפר את הרווחיות.