ענקיות הטכנולוגיה פרסמו אמש (ה') את הדו"חות הרבעוניים שלהן לרבעון השני של 2020. אפל ואמזון בהכנסות גבוהות מהצפוי, גם פייסבוק רושמת זינוק בהכנסות. לראשונה - אלפבת, חברת האם של גוגל, מדווחת על ירידה בהכנסות הרבעוניות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
אמש, מנכ"לי ענקיות הטכנולוגיה מסרו עדות בפני ועדת המשנה להגבלים עסקיים של בית הנבחרים האמריקני: בין רגעי השיא, הופנתה שאלה למנכ"ל אלפבית פיצ'אי, בטענה שגוגל שולטת במרבית שוק החיפוש, והחברה מתנכלת לעסקים קטנים. פיצ'אי הכחיש את הדברים וטען שגוגל תומכת בעסקים קטנים ומסייעת להם לשגשג בזמן המגיפה.
4 צפייה בגלריה
מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס
מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס
מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס
(צילום: AP)

רבעון אדיר לאמזון

הרווח למניה של ענקית הקמעונאות והענן, אמזון, קפץ ל-10.3 דולרים - הרחק מהתחזיות בוול סטריט לרווח של מעט יותר מדולר למניה. מניית אמזון עלתה ב-6% במסחר המאוחר בניו יורק.
אמזון סיימה את הרבעון עם הכנסות של 88.9 מיליארד דולר שגם הן היו גבוהות משמעותית מהצפי ל-81.2 מיליארד דולר. עיקר השיפור הגיע מפעילות המסחר המקוון בתקופת הסגר בעוד שמכירות הענן פיספסו מעט את התחזיות והגיעו ל-10.8 מיליארד דולר מול התחזית ל-11 מיליארד דולר. מדובר בזינוק של 40% בהכנסות לעומת הרבעון השני של 2019. הרווח התפעולי כמעט והוכפל ל-5.8 מיליארד דולר והרווח הנקי הוכפל ל-5.2 דולר.
העליות הנלוות כתוצאה מקורונה הסתכמו בארבעה מיליארד והחברה השקיעה תשעה מיליארד דולר בפרוייקטים של התרחבות. מאז מרץ יצרה ענקית הקמעונאות 175 אלף משרות חדשות, בעיקר סביב ברחבת יכולת אספקת משלוחי מוצרי מזון.
בניגוד לחברות רבות נוספות, אמזון סיפקה גם תחזית לרבעון השלישי אם כי הטווח רחב למדי. ההכנסות צפויות לנוע בין 87 ל-93 מיליארד דולר והרווח התפעולי יהיה בין 2 ל-5 מיליארד דולר.

פייסבוק מזנקת

קורונה? חרם? לפי דו"חות פייסבוק לרבעון השני, מצליחה הרשת החברתית לגבור על שני אלה - ולרשום צמיחה נאה. הרשת החברתית רשמה ברבעון השני זינוק של 11% בהכנסות ל-18.7 מיליארד דולר. מדובר אמנם בשיעור הצמיחה החלש ביותר של פייסבוק מאז ההנפקה שלה ב-2012, אבל הוא עדיין עוקף בגדול את תחזיות האנליסטים, שהיו להכנסות של 17.3 מיליארד דולר.
4 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג
מארק צוקרברג
מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג
(צילום: AP)
במקביל, הצליחה הרשת החברתית להתעלות על הציפיות גם בשורת הרווח. הרווח הנקי של פייסבוק קפץ ברבעון השני פי שניים - מ-2.6 מיליארד דולר (או 91 סנט למניה) ברבעון המקביל אשתקד ל-5.2 מיליארד דולר (או 1.8 דולר למניה) ברבעון השני השנה. הרווח עלה בהרבה מעל ציפיות האנליסטים שהיו לרווח של 1.39 דולר למניה בלבד. על רקע התוצאות החיוביות של פייסבוק מזנקת מניית החברה במסחר המאוחר ב-6%.
פייסבוק הצליחה גם להגדיל ב-8.8% את מספר המשתמשים החודשיים שלה ברבעון השני ל-2.7 מיליארד. גם בפרמטר זה, שנחשב לקריטי מבחינת הרשת החברתית, היא הצליחה להכות את ציפיות האנליסטים שהיו ל-2.6 מיליארד משתמשים חודשיים.
הרבעון השני לא היה סטנדרטי עבור פייסבוק משום בחינה. פרט להשפעות נגיף הקורונה, שאילצו את הרשת להתמודד עם המכה הקשה שספגו תעשיות כמו התיירות, האירוח והאירועים, החלה הרשת לסבול מאמצע יוני גם מחרם מפרסמים חסר תקדים.
יותר מ-1,100 חברות וארגונים הקפיאו את הפרסום שלהם בפייסבוק כדי ללחוץ על החברה לנקוט עמדה ברורה נגד שיח השנאה והמידע השקרי המופץ ברשת. מניית הרשת צנחה בתחילה, ככל שעוד ועוד חברות וארגונים הצטרפו לחרם, אך בהמשך שינתה כיוון כלפי מעלה ונותרה סביב רמות השיא.
בסך הכל, עלתה מניית פייסבוק מתחילת השנה ב-14% - זאת בעוד מדד S&P 500 רשם עלייה זניחה של 0.6% מתחילת השנה.

לראשונה, גוגל יורדת בהכנסות הרבעוניות

אלפבית רושמת בפעם הראשונה ב-16 שנות קיומה כחברה ציבורית הנסחרת בבורסה רבעון עם נסיגה בהכנסות - המניה יורדת סביב 0.5% במסחר המאוחר, לאחר שטיפסה תחילה ב-2%. בעלת השליטה בגוגל עקפה את הצפי להכנסות וגם ברווח הנקי.  
4 צפייה בגלריה
 מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי
 מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי
מנכ"ל גוגל, סונדאר פיצ'אי
(צילום: AP)
הרווח הנקי ברבעון השני של 2020 עמד על 10.13 דולר למניה, מעל התחזיות שעמדו על 8.21 דולר. ההכנסות ירדו ב-2% ל-38.30 מיליארד דולר, טוב מהצפי שעמד על ירידה של 4% ל-37.37 מיליארד דולר.
ההכנסות מפרסום ביוטיוב עמדו על 3.81 מיליארד דולר, יותר מהצפי שעמד על 3.78 מיליארד דולר. אלפבית רשמה הכנסות מהענן בסכום של 3.01 מיליארד דולר, לעומת התחזיות שעמדו על סכום גדול יותר של 3.08 מיליארד דולר.
אמש, בעדות בפני בית הנבחרים האמריקני, פיצ'אי נאלץ לשוב ולהכחיש טענות שהחברה עובדת עם צבא סין והבהיר שפעילות הפיתוח שלה בסין כוללת מספר קטן של אנשים שעובדים על מוצרי קוד פתוח. אחד הרגעים המשפילים ביותר בדיון היה, כנראה, כשאחת מחברות הקונגרס הפנתה שאלות לפיצ'אי, תוך שהיא קוראת לו שוב ושוב "מיסטר פיקאי".
ברבעון הראשון החברה האם של גוגל רשמה רווח של 6.84 מיליארד דולר או 9.87 דולר למניה, לעומת 6.66 מיליארד דולר או 9.50 דולר למניה ברבעון המקביל. החברה מסכמת את התקופה עם צמיחה של 13% בהכנסות ל-41.16 מיליארד דולר; ההכנסות המתואמות הסתכמו ב-33.7 מיליארד דולר, בהשוואה ל-29.48 מיליארד דולר ברבעון המקביל. צפי האנליסטים עמד על רווח של 10.71 דולר למניה והכנסות מתואמות של 33.32 מיליארד דולר.

אפל מרסקת את התחזיות

הכנסות החברה ברבעון השני של 2020 עמדו על 59.69 מיליארד דולר. זאת, לעומת תחזיות אנליסטים שצפו לחברה הכנסות של 52.3 מיליארד דולר. המניה קופצת במסחר המאוחר בניו יורק ב-5%.
4 צפייה בגלריה
טים קוק ב-WWDC 2020
טים קוק ב-WWDC 2020
מנכ"ל אפל, טים קוק
(צילום: EPA)
מדובר בעלייה מפתיעה של 10.9% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה בשורת ההכנסות. וזאת, לאחר שתחזיות האנליסטים צפו ירידה בהכנסות החברה, על רגע מגיפת הקורונה והמשבר הכלכלי העולמי. הרווח למניה עמד על 2.58 דולרים לעומת תחזיות אנליסטים לרווח של 2.07 דולרים למניה. הרווח הנקי של החברה בניהולו של טים קוק זינק ב-12% ל-11.25 מיליארד דולר.

מכירות האייפד זינקו בשיעור שלא נראה שנים

הצמיחה בהכנסות התאפשרה הודות לזינוקים מרשימים בכל קטגוריות המוצר של אפל, פרט לאייפון שהסתפק בצמיחה צנועה יחסית של 1.7% עם הכנסות של 26.42 מיליארד דולר.
את הצמיחה הובילו שני מוצרי החומרה של אפל שמתאימים במיוחד לתקופה של סגרים ועבודה מהבית: האייפד, שמכירותיו זינקו בשיעור שלא נראה כבר כמה וכמה שנים טובות – 31% - והגיעו ל-6.58 מיליארד דולר, והמק שרשם קפיצה של 21.6% עם הכנסות בסך 7.08 מיליארד דולר. ברבעון הקודם, הכנסות שתי קטגוריות אלו היו בירידה.
את התמונה השלימו קטגורית המכשירים הלבישים ומוצרי החומרה האחרים של אפל, שעלתה ב-16.7% ל-6.28 מיליארד דולר, וקטגוריית השירותים שטיפסה ב-14.8% ל-13.35 מיליארד דולר. מדובר בקצב צמיחה איטי יותר לעומת הרבעון הקודם.

צמיחה חזקה במיוחד לאפל ביפן ובאירופה

בחלוקה גיאוגרפית ,אפל נהנתה מצמיחה יפה באמריקה (7.8%), עם הכנסות של 27.02 מיליארד דולר, צמיחה חזקה באסיה-פסיפיק (17%), עם הכנסות של 4.2 מיליארד דולר, צמיחה חזקה עוד יותר באירופה (18.9%), עם הכנסות של 14.17 מיליארד דולר, וחזקה מכל ביפן (21.7%), עם הכנסות של 4.97 מיליארד דולר. הכנסות של 9.33 מיליארד דולר בסין סיפקו לחברה צמיחה לא מרשימה של 1.9% בלבד.
"את רבעון יוני של אפל הובילה צמיחה דו-ספרתית במוצרים ובשירותים וצמיחה בכל אחד מהסגמנטים הגיאוגרפיים שלנו", אמר מנכ"ל אפל, טים קוק, בהודעה לעיתונות. "בתקופה של חוסר ודאות, הביצועים האלו הם עדות לתפקיד החשוב שהמוצרים שלנו ממלאים בחיי לקוחות ולחדשנות של אפל. זה רק מאתגר לקהילה שלנו, ומהקרן לשיוויון וצדק גזעי בסך 100 מיליון דולר ועד המחויבות החדשה שלנו להגיע לאיזון פחמני עד 2030, אנחנו מגשימים את העיקרון שמה שאנחנו עושים צריך ליצור הזדמנויות וליצור עולם טוב יותר".
פורסם לראשונה: 23:36, 30.07.20