המועצה הלאומית ליחסי עבודה בארה"ב קבעה היום (שני) כי ענקית הטכנולוגיה אמזון פיטרה בשנה שעברה באופן בלתי חוקי שתי עובדות שהביעו ביקורת על התנהלות החברה. כך לפי דיווח בעיתון הניו יורק טיימס (New York Times).
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
זאת לאחר שהעובדות, אמילי קאנינגהאם ומארן קוסטה, דרשו בפומבי מהחברה להפחית בהשפעתה השלילית על האקלים ולהתייחס לסוגיות הנוגעות לעובדי המחסנים שלה.
2 צפייה בגלריה
מחאת עובדי אמזון
מחאת עובדי אמזון
מחאת עובדי אמזון
(צילום: רויטרס)
המועצה הודיעה לעובדות כי אם אמזון לא תסדיר את הנושא, היא תאשים את החברה בניהול יחסי עבודה לא תקינים. "מראה שאנחנו היינו בצד הנכון של ההיסטוריה ושל החוק", אמרה קאנינגהאם.
ההחלטה של המועצה מגיעה ברקע הסערה סביב רצון עובדי החברה בארה"ב להתאגד לראשונה וההתנגדות העזה מצד החברה, אשר מנסה לסכל את המהלך בנימוקים שונים, שכן הוא עלול לגרור אותה לסדרת מאבקים מול ארגוני עובדים נוספים ברחבי ארה"ב.
כזכור, רק שלשום התנצלה אמזון בפני חבר הקונגרס הדמוקרטי, מארק פוקן, והודתה שטעתה בכך שהכחישה את טענתו שנהגי החברה נאלצו לעיתים "להשתין בבקבוקים" בזמן עבודתם. "אנו יודעים שלנהגים הייתה בעיה לאתר שירותים בזמן עומסי תנועה או נסיעה בדרכים כפריות, וכי דבר זה קרה יותר בזמן מגפת הקורונה - אז נסגרו שירותים ציבוריים", נאמר בהצהרת החברה.
2 צפייה בגלריה
הפגנות עובדים מחוץ למחסן אמזון באלבמה
הפגנות עובדים מחוץ למחסן אמזון באלבמה
הפגנות עובדים מחוץ למחסן אמזון באלבמה
(צילום: shuterstock)
ההודאה הגיעה שבוע לאחר שפוקן ביקר את תנאי העבודה באמזון ואמר: "לשלם לעובדים 15 דולר לשעה לא הופך אותך למקום עבודה מתקדם כאשר אתה לא מאפשר להם להתאגד ומאלץ אותם להשתין בבקבוקים".
אמזון הכחישה אז את הדברים וענתה לחבר הקונגרס בציוץ: "אתה לא באמת מאמין שהם משתינים בבקבוקים נכון? אם זה היה נכון, אף אחד לא היה עובד אצלנו".
לפי הדיווחים, אמזון נלחמה במאמצי העובדים האמריקנים להתאגד, וזאת למרות שרבים ממחסני החברה באירופה דווקא פועלים על פי הסכמי איגודי עובדים. נציגי אמזון גם אמרו בעבר כי העובדים העומדים מאחורי ההתארגנות לא מייצגים את רוב העובדים במחסן.