חברת אמזון התנצלה אתמול (שבת) בפני חבר הקונגרס הדמוקרטי מארק פוקן והודתה שטעתה בכך שהכחישה את טענתו שנהגי החברה נאלצו לעיתים "להשתין בבקבוקים" בזמן עבודתם. ההתנצלות מגיעה במקביל למהלך ההתאגדות של עובדיה בארה"ב, ממנו החברה חוששת שיוביל לתגובת שרשרת.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
הפגנות עובדים מחוץ למחסן אמזון באלבמה
הפגנות עובדים מחוץ למחסן אמזון באלבמה
הפגנות עובדים מחוץ למחסן אמזון באלבמה
(צילום: shuterstock)
"אנו יודעים שלנהגים הייתה בעיה לאתר שירותים בזמן עומסי תנועה או נסיעה בדרכים כפריות, וכי דבר זה קרה יותר בזמן מגפת הקורונה - אז נסגרו שירותים ציבוריים", נאמר בהצהרת החברה.
ההודאה הגיעה שבוע לאחר שפוקן ביקר את תנאי העבודה באמזון ואמר: "לשלם לעובדים 15 דולר לשעה לא הופך אותך למקום עבודה מתקדם כאשר אתה לא מאפשר להם להתאגד ומאלץ אותם להשתין בבקבוקים".
אמזון הכחישה אז את הדברים וענתה לחבר הקונגרס בציוץ: "אתה לא באמת מאמין שהם משתינים בבקבוקים נכון? אם זה היה נכון, אף אחד לא היה עובד אצלנו".
2 צפייה בגלריה
הפגנות עובדים מחוץ למחסן אמזון באלבמה
הפגנות עובדים מחוץ למחסן אמזון באלבמה
העובדים רוצים להתאגד. תנאי העבודה ישתנו?
(צילום: shuterstock)
בהצהרתה אתמול חזרה בה כאמור מהדברים ואמרה כי הבקיעה "גול עצמי": "אנחנו לא שמחים לגבי הנושא וחייבים התנצלות לחבר הקונגרס פוקן". בחברה טענו כי מדובר בבעיה בכל התעשיה וכי היא מחפשת פתרונות. עם זאת לא ציינה מה הם יהיו.
ההתנצלות של אמזון מגיעה במקביל למהלך ההתאגדות של עובדיה במחסן החברה אלבמה, שעשוי להביא להקמת איגוד ראשון לעובדי החברה בארה"ב.
באמזון מודאגים, שכן אם יוקם איגוד עובדים באלבמה הדבר עלול לגרור תגובת שרשרת בכל המחסנים בארצות הברית, שבהם עובדים נוספים יקומו וידרשו תנאי עבודה טובים יותר. איגודי העובדים מצדם מקווים כי המהלך יעורר עובדים מכל רחבי העולם ויגרום להם להתאגד.
לפי הדיווחים, אמזון נלחמה במאמצי העובדים האמריקנים להתאגד, וזאת למרות שרבים ממחסני החברה באירופה דווקא פועלים על פי הסכמי איגודי עובדים. נציגי אמזון גם אמרו בעבר כי העובדים העומדים מאחורי ההתארגנות לא מייצגים את רוב העובדים במחסן.