הזינוק בצריכת המזון בתקופת הקורונה גורם לחברות להרחיב את פעילותן בתחום: גורי, מחברות ההפצה הבולטות בארץ המתמחה ביבוא ושיווק מוצרי טואלטיקה והיגיינה, רכשה 50% מחברת תבואות, המשווקת מוצרי מזון אורגניים וטבעיים, לפי שווי חברה של 40 מיליון שקל. זאת על רקע העלייה המתמדת במודעות ובביקושים למוצרים הללו.
גורי, שמייבאת גם מוצרי מזון "רגילים" כמו רטבים ושימורים, קיבלה לפני שלושה חודשים את הזיכיון לייבא לישראל את מוצרי ETI, מותג הממתקים ודברי המאפה הגדול בטורקיה. קבוצת גורי נוסדה ב-1972 והיא בבעלות פרטית של משפחת גורי. מחזור המכירות השנתי שלה הוא כ-300 מיליון שקל. לפני כשלוש שנים היא נכנסה לתחום המוצרים ללא גלוטן והשיקה את מותג GFREE. החברה נכנסה בשנה האחרונה גם לתחום הממתיקים ללא סוכר עם המותג "טרוויה".
1 צפייה בגלריה
עודד גורי
עודד גורי
עודד גורי
(צילום: אוראל כהן)

תבואות היא החברה הגדולה בישראל בתחום ייצור ושיווק מוצרי מזון אורגניים וטבעיים, ולאחרונה היא חנכה מפעל ומרכז לוגיסטי חדש בבית־שמש בשטח כולל של 3,000 מ"ר. מייסד תבואות נמרוד פרנס ימשיך בתפקידו כמנכ"ל החברה גם לאחר העסקה. בנקאי ההשקעות בעסקה היה עופר פרי.
תבואות, שהוקמה ב-2007, התחילה כמחסן לממכר מוצרים טבעיים בקיבוץ מעלה החמישה, וכיום מייבאת מגוון רחב של מוצרים אורגניים כמו קטניות, מוצרי גורן, דגנים, סוכרים, קמחים, פסטות, פירות יבשים ושמנים. מחזור מכירותיה השנתי 40 מיליון שקל. לדברי פרנס, "החיבור עם קבוצת גורי יסייע לחברה להרחבת פעילותה ולהגיע למרב הלקוחות הרלוונטיים בישראל. לחברת גורי ניסיון עסקי רב וחשיפה למעגל נרחב של לקוחות".