קורבן נוסף למשבר הקורונה: שני הנאמנים של רשת וול סטריט ללימודי אנגלית, עו"ד שירלי יפרח-אזור ועמנואל קוזינץ הגישו אתמול דו"ח באשר למצב הרשת, ממנו עולה כי טרום המשבר הפעילה החברה 11 סניפי הוראה ברחבי הארץ וכיום הסניף היחיד הפעיל של החברה הוא סניף עזריאל בתל אביב. בדו"ח מצוין כי "כלל הסניפים כאמור נסגרו כבר במחצית מרץ 2020, עם סגירת הקניונים ונותרו סגורים מאז (למעט מטה החברה)". הרשת נכנסה להליך הקפאת הליכים לאחר שצברה חוב של כ-11 מיליון שקל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ומה לגבי לקוחות החברה? הנאמנים מציינים בדו"ח כי יזמו והטמיעו מדיניות בשני מסלולים - מצד אחד מגוון של הטבות עבור הלקוחות, במגמה לשמר לקוחות ולהעניק להם את השירותים באופן המיטבי, ומצד שני מדיניות ביטולים מאוזנת (ללא פירעון כספי של חוב עבר) עבור לקוחות המבקשים בכל זאת לבטל את העסקה.
2 צפייה בגלריה
וול סטריט לימודי אנגלית
וול סטריט לימודי אנגלית
וול סטריט לימודי אנגלית
(צילום: Facebook / wall street english)
מהדו"ח עולה כי הטבות השימור (הניתנות לכלל התלמידים) כוללות, לדוגמא ובין היתר: הארכה אוטומטית של תקופת הקורס, לכל התלמידים, בשלושה חודשים, הענקת שיעורים פרטניים לצורך שיפור ובדיקת רמה (מותנה בהגעה פיזית לסניף עזריאלי) ואפשרות של הסבת יתרת תקופה לבן משפחה מקרבה ראשונה.
לטענת הנאמנים, "מדיניות הביטולים שהונהגה, עבור לקוחות שמבקשים בכל זאת את ביטול העסקה, הינה מאוזנת, המתחשבת במועד הביטול וניתוח עסקת התשלומים ואורך הקורס של המבטל, ולפיה - נערך עבור הלקוח תחשיב חודשי (סך עלות הקורס חלקי מספר חודשי הקורס), מחושבת התמורה הכוללת שעל הלקוח לשלם בגין תקופת הקורס שנוצלה (עד ה-15.3.2020, מועד סגירת הסניפים עפ"י צווי החירום), יתרת התשלומים קדימה נעצרת (וככל ששולמה לקופת תקופת ההפעלה טרם הטיפול - היא מוחזרת ללקוח).
"ככל ונוצר תשלום עודף ע"י הלקוח שמקורו בתשלום לפני מועד מתן הצו - הלקוח מופנה להגשת תביעת חוב באתר הממונה", מוסיפים הנאמנים. "יחד עם זאת, מערך שירות הלקוחות מציע ללקוחות אלה מגוון אפשרויות שתחלפנה את 'חוב העבר' כמו למשל, המשך לימודים במולטימדיה שירות של תרגום קו"ח לאנגלית והכנה לריאיון עבודה באנגלית (מצרך מבוקש בעיקר בקרב האוכלוסייה הצעירה, לרבות חיילים משוחררים)".

הכיתה הדיגיטלית

מהדו"ח עולה כי פעילות ההוראה נערכת בפלטפורמת "הכיתה הדיגיטלית", אשר פותחה ע"י וול סטריט העולמית. הפלטפורמה מבוססת על מערכת מולטימדיה באמצעות חיבור מקוון מרחוק, המאפשרת את שיטת הלימוד של החברה במרחב הדיגיטלי, באופן אינטראקטיבי, וללא צורך במפגשים פרונטליים פיזיים.
2 צפייה בגלריה
עו"ד שירלי יפרח-אזור
עו"ד שירלי יפרח-אזור
עו"ד שירלי יפרח-אזור
(צילום: אופיר אייב)
בשלב זה, וכל עוד הדבר יתאפשר מבחינת "הגבלות הקורונה", מאפשרת החברה - לצד פעילות ההוראה בפלטפורמת "הכיתה הדיגיטלית" ובנוסף לה - קיומן של פעילויות נוספות באופן פרונטלי בסניף בעזריאלי בתל אביב ללא תמורה: "מפגשי ה-Club" - מפגשים חברתיים בין תלמידים ממספר רמות לימוד, לצורך תרגול ושיפור השיחה השוטפת, שיעורים פרטיים לחיזוק ובדיקת רמה - שיעור עם מורה או עם מנהלת דידקטית, שמטרתו להחזיר תלמידים לא פעילים לפעילות מלאה ולשיפור הרמה (תוך עלייה ברמות היחידה הנלמדת) ועוד.