יצרנית הצעצועים הענקית לגו תוציא לראשונה מהדורה מיוחדת בצבעי קהילת הלהטב"ק. המהדורה, אשר תקרא "כולם מדהימים" (Everyone is Awesome), תכיל 11 דמויות לגו, כל אחת מהן בצבע אחר לפי צבעי דגל הלהט"ב וכולל דמויות בצבע לבן, כחול בהיר וורוד, המייצגים את צבעי קהילת הטרנסג'נדרים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
המהדורה תצא לשוק ב-1 ביוני, תחילתו של חודש הגאווה, אולם יש כמה מעריצי לגו מושבעים ואספני לגו גאים (GayFOLs) שקבילו הצצה מוקדמת למהדורה המיוחדת. הציבור הרחב יוכל לרכוש את המהדורה בחנויות הדיגיטליות והפיזיות שמוכרות את מוצרי לגו, כאשר המחיר צפוי לעמוד על 34.99 דולר (כ-115 שקלים).
1 צפייה בגלריה
המהדורה הגאה של לגו
המהדורה הגאה של לגו
המהדורה הגאה של לגו
(צילום מסך, אתר לגו)
לפי מעצב החברה הדנית, מת'יו אשטון, אשר הכין תחילה את המהדורה לשולחן העבודה האישי שלו, כל הדמויות לא יכילו סימני מגדר ספציפיים על מנת "להביא לידי ביטוי את האינדיבידואליות של כל אחד, תוך כדי שמירה על עמימות כלשהי". זאת, פרט לדמות אחת החובשת פאה, שנועדה להיות "מחווה ברורה לכל מלכות הדראג הנהדרות".
אשטון סיפר כי הכין את המהדורה כדי לגרום למשרד החדש אליו עבר להרגיש יותר כמו בית ולשקף אותו ואת קהילת הלהטב"ק. אולם, "חברים אחרים בקהילה הגיעו להגיד כמה הם אהבו את המהדורה, אז חשבתי 'אולי נעשה מזה משהו שיהיה לכולם'".
"כשגדלתי בתור ילד גאה, תמיד אמרו לי במה לשחק, איך לדבר, איך ללכת או מה ללבוש. המסר תמיד היה 'משהו לא בסדר איתך'. לנסות להיות משהו שאתה לא, יכול להיות מתיש. הלוואי ובתור ילד הייתי מסתכל על העולם ואומר 'הכל הולך להיות בסדר, יש פה מקום עבורי'. הלוואי והייתי רואה אמירה חד-משמעית שאומרת 'כולם מדהימים'", אמר אשטון והתייחס לשם המהדורה שיצר.
בתוך כך, נזכיר כי מכירות ערכות הלגו זינקו בשנה שעברה לשיא של כל הזמנים, בשעה שילדים רבים ברחבי העולם שהו לתקופה ארוכה בבית בצל הסגרים, הבידודים והגבלות נוספות עקב מגפת הקורונה.
החברה הדנית דיווחה בדו"חותיה הכספיים כי הרווח הנקי שלה עלה בשנת 2020 ב-19% ל-9.9 מיליארד קרונה (1.6 מיליארד דולר), והמכירות זינקו ב-21%.
במקביל, מנכ"ל החברה, נילס ב. כריסטיאנסן, הודיע כי הוא מתכנן לגייס מאות מתכנתים בבריטניה ובסין כדי להרחיב את פעילות המכירות המקוונות של החברה ואפשרויות המשחק ברשת: "לבנת הלגו הפיזית תמיד תהיה הלב של העסק, אבל הילדים של היום גדלים בעולם דיגיטלי ומשלבים משחק מקוון ופיזי ביחד".