בדרך להקמת שכונת יוקרה חדשה בגבול שבין רמת השרון לצפון תל אביב. החברות צמח המרמן ו-ICR ישראל קנדה ראם מגורים (לשעבר מנרב פרויקטים) הודיעו היום (ג') כי חתמו על הסכם שותפות לבניית פרויקט מגורים עם 13 בניינים ו-380 דירות בשכונת הענק "נווה גן צפון" (המכונה גם רצועת נופש מערב), שעל פי תוכנית של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) צפויה לכלול בסופו של דבר כ-3,000 דירות.
מדובר בשכונה הגובלת בשכונת נווה גן ברמת השרון וגם היא שייכת מוניציפלית לרמת השרון, אך ממוקמת בסמוך לשכונות היוקרתיות בצפון-מזרח תל אביב תל ברוך צפון והמשתלה, ממערב לבית העלמין קריית שאול, מדרום לכביש 5 וממזרח לנתיבי איילון ומחלף גלילות. מחיר ממוצע למ"ר עבור דירה בשכונות אלה עומד כיום על כ-37 אלף שקל למ"ר. על פי הערכות, מחיר התחלתי לדירה בפרויקט החדש יעמוד על החל מ-3.5 מיליון שקל.
2 צפייה בגלריה
שכונת נווה גן נוה גן רמת השרון
שכונת נווה גן נוה גן רמת השרון
שכונת נווה גן ברמת השרון
(צילום: יוגב עמרני)
כפי שפורסם ב-ynet, בתחילת השבוע הודיעה ועדת המכרזים של רמ"י על הקבלנים הזוכים במכרז אחד מתוך מספר מכרזים, הכולל הקמה של 482 דירות חדשות בשכונה החדשה. במכרז, שאליו ניגשו לא פחות מ-41 קבלנים, זכו כל אחת בנפרד החברות אביסרור, צמח המרמן ו-ICR ישראל קנדה ראם מגורים (חברה משותפת לישראל קנדה בשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר ולראם מגורים בשליטת האחים נקש ורז עודד).
במסגרת המכרז שווקו 4 מתחמי בנייה הכוללים 150 דירות, 149 דירות, 79 דירות ו-104 דירות. על פי תוצאות המכרז, צמח המרמן זכתה בקרקע לבניית 299 דירות בשני מגרשים המשתרעים על שטח של 9,747 מ"ר עם שטחי מסחר בשטח של 560 מ"ר. ICR ישראל קנדה ראם מגורים זכתה בקרקע לבניית 79 דירות ב-3 בניינים בני 7-11 קומות במגרש המשתרע על שטח של 2,402 מ"ר. ואילו אביסרור זכתה בקרקע לבניית 104 דירות תמורת 183 מיליון שקל.
כעת, כאמור, החליטו שתי החברות לשלב ידיים ולבנות פרויקט מגורים משותף בשכונה החדשה, שצפויה להשתרע על שטח של כ-825 דונם ולכלול ייעודי קרקע לאזורי המגורים, לדיור מיוחד, לבנייני ציבור, לקאנטרי קלאב, לשטחי ציבור פתוחים ולמסחר. הפרויקט המשותף יכלול שטחי מסחר בשטח של כ-12 דונם, כאשר שווי רכישת הקרקע עומד על כ-714 מיליון שקל ושווי המכירות הצפוי עומד על כ-1.6 מיליארד שקל.
2 צפייה בגלריה
חיים פייגלין ,מנכ"ל צמח המרמן, ומורדי שבת, מנכ"ל ICR ישראל קנדה ראם מגורים
חיים פייגלין ,מנכ"ל צמח המרמן, ומורדי שבת, מנכ"ל ICR ישראל קנדה ראם מגורים
מימין: חיים פייגלין, מנכ"ל צמח המרמן; מורדי שבת, מנכ"ל ICR ישראל קנדה ראם מגורים
(צילום: כפיר סיון ויפעת שגב)
במסגרת הסכם השותפות נקבע כי החברות יפעלו בפרויקט על בסיס איחוד וחלוקה ביחס לשלושת המגרשים שבהן זכו, באופן שבו כל אחד מהצדדים יהיה הבעלים של מחצית מלוא הזכויות. הפרויקט ינוהל במשותף, כאשר כל צד יהיה אחראי להובלה בתחומים שונים. צמח המרמן תוביל את נושא תיאום, תכנון וביצוע הפרויקט ותוביל את הניהול הכספי. ICR ישראל קנדה ראם מגורים תוביל את נושא ניהול מיתוג הפרויקט, השיווק והמכירות. את הצדדים בעסקה ייצג עו"ד לוי אמיתי ממשרד עוה"ד גולדפרב זליגמן.
חיים פייגלין, מנכ"ל צמח המרמן, מסר: "שתי החברות משלבות יכולות שונות לטובת יצירת פרויקט איכותי ומיוחד, לאוכלוסיית יעד ברמה הסוציו-אקונומית הגבוהה ביותר, בלב אזור הביקוש של גוש דן". מורדי שבת, מנכ"ל ICR, מסר: "מדובר בצעד נוסף בהמשך ההתרחבות של החברה, אשר מתכוונת להתחרות מתוך כוונה להשתתף ולזכות בכל מכרז שייצא באזור המרכז ובאזורי ביקוש".