הושלם הליך מכרזי לבחירת יזם לצורך קידום פרויקט פינוי בינוי בדרום-מזרח תל אביב: ל-ynet נודע כי חברת ההתחדשות העירונית אנשי העיר נבחרה השבוע לבצע מיזם הריסה ובנייה מחדש במתחם בן 10 דונם בפינת הרחובות דרך הטייסים וההגנה בעיר. במסגרת הפרויקט יהרסו שני בנייני רכבת הכוללים 3 קומות, 8 כניסות ו-64 דירות לטובת הקמה של מגדל מגורים בן 25 קומות ובניין נוסף בן 8 קומות עם 140 דירות חדשות.
החברה נבחרה בסופו של הליך מכרזי, אשר נוהל על ידי משרד עוה"ד רז-כהן, פרשקר ושות' המייצגים את בעלי הדירות במתחם. מההצעה הזוכה עולה כי הדיירים הקיימים יזכו בדירת תמורה ששטחה יהיה גדול ב-12-25 מ"ר לעומת שטח הדירות הקיימות, בתוספת למרפסת, חניה ומחסן.
1 צפייה בגלריה
מזרח תל אביב
מזרח תל אביב
מזרח תל אביב
(צילום: ירון ברנר)
במסגרת המכרז, התבקשו היזמים להציע קידום תב"ע (תוכנית בניין עיר) מפורטת למגרש, בהתאם לתוכנית המתאר העירונית תא/5000. עם זאת, בימים אלה מקדמת עיריית תל אביב את תוכנית "דופן כפר שלם", אשר עשויה לשנות את זכויות הבנייה באזור. כפי שפורסם ב-ynet, לאחרונה הודיעה עזרה ובצרון, החברה הבת של עיריית תל אביב, על קידום תוכניות פינוי בינוי בשכונת כפר שלם על בסיס התוכנית.
במסגרת תוכנית דופן כפר שלם, הודיעה העירייה לפני כחודשיים על הקפאה של מתן היתרים באזור כולו לטובת קידום התוכנית החדשה. מאחר שקידום פרויקט פינוי בינוי הוא תהליך שאורך זמן, מקדמי המיזם בשכונת רמת הטייסים מקווים כי עד שיגיעו לשלב היתר הבנייה, העירייה תשלים את התוכנית.
עם זאת, על מנת להתמודד עם חוסר הוודאות שבכל זאת נשקף מהתוכנית החדשה באשר להיקף הסופי של זכויות הבנייה, נקבע בהסכם המתגבש בין הדיירים לבין החברה היזמית אנשי העיר מנגנון לפיו בכל מקרה, 36% מכלל זכויות הבנייה החדשות שיינתנו במסגרת התוכנית יינתנו לדיירים.
לדברי עו"ד קרן פרשקר המייצגת את דיירי הפרויקט, "רמת ההתעניינות שלה זכינו מצד יזמים שניגשו למכרז מעידה כי האזור, שעד לפני מספר שנים עוד נחשב לחצר האחורית של תל אביב, זוכה כיום להתעניינות שיא. סייעה לכך גם העובדה שבמרחק של כ-100 מטרים מהמגרש ניצבת תחנת הקו הסגול של הרכבת הקלה, המאפשרת הגעה ללב אזור העסקים של תל אביב בתוך דקות ספורות".