רשתות המסחר, האופנה וההסעדה משהות את המרד לפתיחת החנויות ביום ראשון, ה-18 באוקטובר. אחרי שהכריזו לפני כשבוע על פעולה חד-צדדית לפתיחת החנויות, הודיעו אתמול (יום חמישי) הרשתות כי לאור שיחה שהתקיימה עם נציגי משרד ראש הממשלה השבוע, הם משהים את המרד למשך מספר ימים. בהמשך אמור להימשך הדיאלוג בין הצדדים, בהשתתפות מנכ"ל משרד ראש הממשלה וסגנו, ובמידת הצורך תיקבע גם פגישה דחופה עם ראש הממשלה.
מטרת הרשתות היא להקדים את פתיחת החנויות לחודש אוקטובר. נכון להיום, על פי מתווה הממשלה אמורות החנויות להיפתח רק ב-15 בנובמבר. בשיחות עם נציגי הממשלה הציעו ראשי ההתאגדות מספר פיתרונות, בהם אימוץ מנגנונים שמתקיימים בבריטניה וצרפת כמו סגר לילי, פתיחת חנויות באזורים ירוקים, החמרת התו הסגול בערים שאינן ירוקות, הגדלת שטח הריחוק מ-7 מטר לאדם ל-15 מטר לאדם והחלת מדרג של השטח והריחוק על פי גודל החנות, כך שבחנות קטנה ייכנסו פחות אנשים ובחנות גדולה יותר אנשים.
1 צפייה בגלריה
סניף פוקס
סניף פוקס
סניף פוקס
נציגי ההתאגדות מסרו כי במשרד ראש הממשלה ביקשו מהם לדחות את פתיחת החנויות במספר שבועות אך הם סירבו והודיעו על השהייה בת מספר ימים. "כשהודענו על פתיחת החנויות לפני שבוע, ידענו שקבינט הקורונה אמור להתכנס ביום שלישי, אבל אז דחו את הדיון ליום חמישי ואין לנו מספיק זמן להיערך לפתיחת החנויות, להחזיר אנשים מחל"ת ולהחליף את הסחורה על המדפים לעונת החורף", כך אמר שחר תורג'מן, יו"ר קבוצת בריל וחבר ועד בהתאגדות. "בגלל שדחו ליום חמישי את הדיון בקבינט איבדנו יומיים יקרים של היערכות".
לדבריו, הרשתות הקטנות החברות בהתאגדות לוחצות על ועד ההתאגדות לפתוח את החנויות באופן מיידי. "לא נצליח לעצור את הרשתות הקטנות והבינוניות מלפתוח בעוד כמה ימים. אני אומר את זה כי השטח מבעבע. לקחנו שליטה ואמרנו לאנשים - אל תעשו דברים על דעת עצמכם. אבל אם לא נגיע להסכמות עם הממשלה, החנויות ייפתחו".
תורג'מן בריל אמר ל-ynet "הסכמנו להשהות על מנת לאפשר לממשלה לשנות את ההחלטה. אנחנו לא מפרי חוק ומוכנים לחכות עוד כמה ימים כדי שהחלטת הממשלה תשתנה. 60% מהמדינה ירוקה. מענישים אותנו שלא בצדק. אין סיבה שלא נפתח בערים ירוקות, זוהי השמדת עסקים. לא ביקשנו כסף ולא סיוע. הרבה עסקים קטנים לא ישרדו את הגזירה. אולי לגדולים יש אורך נשימה, אבל הקטנים שנמצאים במצוקה לא ישמעו לנו גם אם נגיד להם לא לפתוח כי אין להם ברירה".
פורסם לראשונה: 11:09, 15.10.20