החשש שכל הטבות המס לתושבי 70 ישובים בארץ יבוטלו, שכן הוראת השעה פגה כבר בחודש יוני השנה, זכה לפתרון זמני. ועדת הכספים של הכנסת אישרה הבוקר (רביעי) את הארכת הוראת השעה, המעניקה הטבות מס לעשרות ישובים, עד לסוף השנה, בעוד שישה שבועות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לבקשת משרד האוצר, החוק בו תשולב ההארכה יובא לאישור המליאה לקריאה שנייה ושלישית ביום שני הקרוב.
השבוע הודיע משרד המשפטים כי היועמ"ש אישר את ההארכה, נוכח בקשת שר האוצר לבחון בהליך מזורז את מדיניות הטבות המס, באמצעות צוות מיוחד. עם זאת, הבהירה נציגת המשרד כי בכל מקרה לא תתאפשר הארכה נוספת של הוראת השעה.
2 צפייה בגלריה
נמל עכו
נמל עכו
נמל עכו
(צילום: גיל נחושתן)
הוראת השעה מעגנת הטבות מס ללמעלה מ-70 ישובים. חלק מישובים אלה זוכים בגין הטבת המס להגדלת ההטבה לה הם זכאים מכוח הקריטריונים הקבועים בחוק הטבות המס, וחלקם כלל לא יכללו במפת ההטבות שקובע החוק ללא הוראת שעה זו.
הוראת השעה פקעה בחודש יוני, ובמשך תקופה ארוכה לא היה ברור מה יעלה בגורלה, לאחר שהוארכה מספר פעמים לבקשת ועדת הכספים. הוועדה ביקשה שוב ושוב כי הממשלה תידרש לפתרון הסוגיה.
היום אישרה הוועדה את הארכת הוראת השעה, במסגרת הוספתה לחוק של ח"כ מיכל שיר וקבוצת חברי כנסת, שעוסק בשינוי הקריטריונים לקבלת הטבות מס לישוב עירוני, ובתוך כך השוואת ההטבה של תושבי עכו לזאת של תושבי נהריה. לבקשת הממשלה, נקבע כי החוק יעלה לאישור מליאת הכנסת ביום שני על מנת ששר האוצר יוכל להציג לממשלה ביום ראשון מקור תקציבי לחוק המקורי אליו שולבה הארכת הוראת השעה. להארכת הטבות המס עד תום השנה כבר ישנו מקור תקציבי.
2 צפייה בגלריה
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני
(צילום: אוהד צויגנברג)
במהלך הדיון הבהיר נציג משרד האוצר כי הצוות מטעם שר האוצר יציג את מסקנותיו לעניין הטבות המס עד ל-31 בדצמבר.
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, ציין כי "אנחנו רצינו שהישובים האלה יקבלו השנה את הטבת המס במלואה. היה קושי עם זה אך לדרישת הוועדה והחברים זה לבסוף התקבל. כעת האוצר צריך להקים צוות. במקביל יש הצעה שיוזמים אותה כאן חברי כנסת, אבל זה לא יהיה פשוט. ביטול הטבת מס בעשרות ישובים, היא מכה קשה לישובים בפריפריה".