ארגנטינה אישרה הטלת מס חד-פעמי על מיליונרים שנכסיהם עולים על 2.4 מיליון דולר על מנת להגדיל את הכנסות המדינה בתקופת משבר הקורונה. מטרת המס היא לפצות על הצניחה בהכנסות הממשלה בשל הסגר המחמיר שהטילו הרשויות במדינה כחלק מהניסיון לשלוט במגפה. כך לפי רשת בלומברג.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

1 צפייה בגלריה
נמל תעופה ארגנטינה
נמל תעופה ארגנטינה
חיטוי מטוס בנמל התעופה בבואנוס איירס. התמודדות לא טובה עם המגפה
(צילום: EPA)
המס, שזכה לכינוי "מס המיליונרים", יוטל על כ-12 אלף איש בארגנטינה, שיצטרכו לשלם מס בגובה 3.5% על ההון שלהם בארגנטינה ו-5.25% על ההון שמוחזק מחוץ למדינה, כך על פי סוכנות הידיעות APF. ההון שיגוייס מהמס החדש יוקצה לרכישת ציוד רפואי, למתן מענקי סיוע לחברות קטנות ובינוניות, לחלוקת מלגות לסטודנטים, לפרויקטים לפיתוח חברתי ולמיזמים בתחום הגז הטבעי.
למעלה מ-500 אזרחי ארגנטינה קיבלו השנה תושבות מס במדינה אחרת, כמחציתם באורוגוואי, שהיתה יעילה יותר בניהול משבר הקורונה ובשליטה במגפה, כך מציינים בבלומברג. לדברי הסנטור הארגנטינאי קרלוס קסריו, "זו תרומה ייחודית וחד-פעמית. אנחנו יוצאים מהמגפה הזאת כמו שמדינות יוצאות ממלחמות עולם - עם אלפי מתים וכלכלות הרוסות".
ארגנטינה מונה 45 מיליון תושבים ונחשבת לאחת המדינות שנפגעו בצורה הקשה ביותר מהקורונה עם 1.5 מיליון נדבקים עד כה, כך על פי APF. באוקטובר הפכה ארגנטינה למדינה החמישית בעולם שמדווחת על למעלה ממיליון נדבקים, וכ-40 אלף מתים.
ארגנטינה מדורגת במקום הלפני אחרון מבין 53 מדינות בדירוג המקומות שהכי טוב להיות בהם במהלך תקופת הקורונה, שנערך על ידי בלומברג. בדירוג אחר, שבחן את 120 המדינות עם ההתפרצויות הנרחבות ביותר של הנגיף, ארגנטינה מדורגת במקום ה-9 במספר המתים לנפש, התוצאה הגרועה ביותר באמריקה הלטינית, לאחר פרו. על פי בלומברג, כלכלת ארגנטינה עלולה להתכווץ השנה ב-11.6%.
לדברי הסנטור הארגנטינאי מרטין לוסטו, ב-21 השנים האחרונות ראו הארגנטינאים את ההכנסה שלהם צומחת בקצב איטי, ברמה של 20% מזו של שאר העולם. על פי בלומברג, ההלוואות של ממשלת ארגנטינה הגיעו בחודש מאי ל-65 מיליון דולר, תחת ממשלתו של הנשיא מאוריסיו מקרי. כעת, מתנהלת ארגנטינה מול קרן המטבע הבינלאומית על ארגון מחדש של התחייבויותיה בהיקף של 44 מיליארד דולר נוספים.
הפער בין שער החליפין הרשמי בארגנטינה לבין זה שמבוסס על השוק הצטמצם מאז אוקטובר, החודש בו אימצה הממשלה אמצעים שמרניים יותר על מנת להגביר את הייצוא. האינפלציה במדינה עדיין גבוהה מ-35%, ומאמצי הבנק המרכזי לתמוך בשער החליפין השנה צמצמו את רזרבות המט"ח, כך על פי בלומברג.