בעוד משרדי הממשלה נאנקים תחת התקציב החודשי ההמשכי ולא יכולים לשחרר כספים לפרויקטים, חילק בימים האחרונים השר לענייני ירושלים ומורשת רפי פרץ 420 מיליון שקל לפרויקטים בבירה.

פרץ קיבל את הסכום כתוספת תקציב למשרדו בספטמבר 2020 בעת שהכנסת הגדילה ב-11 מיליארד שקל את מסגרת תקציב המדינה ל-2020. מכיוון ששנת התקציב 2020 תסתיים בעוד תשעה ימים, מיהר פרץ לחלק את הכסף, מחשש שאחרת אי ניצולו יביא לכך שכסף שלא נוצל יחזור אל משרד האוצר.
1 צפייה בגלריה
רפי פרץ
רפי פרץ
השר לענייני ירושלים ומורשת רפי פרץ
(צילום: מוטי קמחי)
פרץ הגיע לסיכום עם שלושה גופים עירוניים שיקבלו את התקציב ויבצעו פרויקטים בעיר במימון ממשלתי: 200 מיליון שקל לרשות לפיתוח ירושלים, 120 מיליון שקל לעיריית ירושלים ו-100 מיליון שקל לחברה לפיתוח מזרח ירושלים.
בנוגע לפרויקטים במזרח ירושלים מוצע בין היתר לנצל את התקציב לצורך ביסוס האחיזה בהר הזיתים, מיזמים בעיר דוד, הקמת פארק עמק צורים במורדות הר הצופים, שיפוץ רחובות ברובע המוסלמי, מעאר מזרח – הקמת אזור מסחר מול שער שכם, הקמת מרכז מורשת כפר התימנים.
פרץ מייעד את התקציבים הללו גם לסיוע כלכלי למלונות ועסקי התיירות בירושלים שנפגעו בקורונה, שידרוג תשתיות במזרח ירושלים, קמפיינים של תיירות כפי שהיה בחודש אוגוסט, אירועים בבירה וסיוע למוסדות האקדמיה בעיר.
בשל אי אישורו של תקציב המדינה ל-2020 בקריאה שנייה ושלישית, פועלים משרדי הממשלה לפי תקציב חודשי. מכיוון שלא ברור אם תקציב המדינה ל-2021 יאושר בקריאה השנייה והשלישית, אזי המדינה תמשיך לפעול בתקציב חודשי גם בשנה הבאה.
המשמעות של תקציב המשכי היא תקציב רזה וחוסר יכולת לבצע פרויקטים ויוזמות של המשרד. כדי לממש את התקציב במלואו השר פרץ חתם בשבועיים האחרונים על הסכמים עם גופי הביצוע של משרדו. הסכמי המסגרת האלו מהווים התחייבות ומבחינת האוצר התקציב מומש והכסף יצא. בפועל התקציבים עדיין במשרד וישמשו את השר פרץ לשנת 2021.