יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה, פנחס עידן, קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו להורות על הזרמת כספים באופן מיידי לרשות, או לחילופין להודיע על סגירת נמל התעופה בן גוריון שמשמש שער הכניסה הראשי של המדינה. זאת לאחר ההחלטה להאריך את איסור כניסת הזרים לישראל לפחות עד 1 ביולי והעובדה שמדינת ישראל טרם חתמה על הסכמים עם "מדינות ירוקות" שיאפשרו את הגברת הפעילות בנמל התעופה בן גוריון.
במכתב ששיגר עידן לראש הממשלה נכתב כי "אילו הייתה הרשות מופעלת על ידי גוף פרטי הרי שהיה זה סוגר את נמל התעופה בן גוריון לאלתר בשל כך שהתקציב לאחזקתו אזל ולא נותרו עוד רזרבות למימונו".
1 צפייה בגלריה
נמל התעופה בן גוריון ריק בצל הקורונה
נמל התעופה בן גוריון ריק בצל הקורונה
נמל התעופה בן גוריון ריק בצל הקורונה
(צילום: סיון פרג'- רשות שדות התעופה)
עידן ציין כי לא מדובר במאבק על שכר העובדים אלא בתקציב הדרוש לתפעולו הפיזי של הנמל, שמשמש כיום בעיקר לטיסות מטען מסחריות. "הכרח הוא להמשיך לתפעל את מגדל הפיקוח, את יחידת כיבוי אש, את מרכז תיאום ואת חטיבת הביטחון", כתב עידן. "פעילות היחידות הללו היא קריטית לתפעול הנמל עבור טיסות מטען, ואינני מדבר על טיסות נוסעים, בלעדיהן הנמל אינו יכול להיות פעיל, אך לשם תפעולן נדרש תקציב מיוחד שכיום אין אותו עוד בקופת הרשות".

"כל הרזרבות של הרשות הועברו לקופת המדינה"

עידן, שהתמודד בשנה שעברה בפריימריז של הליכוד, כתב לראש הממשלה: "את המשבר הנוכחי הנך מנהל ביד רמה ובאופן מעורר השראה, מי ייתן ותמשיך בדרכך הנבונה. אין אנו חולקים על החלטתך להשהות בשלב זה את פעילות הטיסות לנוסעים ולתיירות, אולם חובה עלי להזכיר כי בעקבות משבר הקורונה, שהלכה למעשה אסון טבע הוא, בכל העולם ממשלות מסייעות סיוע תקציבי לנמלי תעופה, גם כאלה המופעלים על ידי גופים פרטיים, וזאת על מנת להבטיח את המשכיות פעילותם לטיסות קרגו מסחריות, ולא ייתכן שרק במדינת ישראל יופקר הנמל המרכזי עליו נהנים להכריז, בימים כתיקונם, כ'שער למדינת ישראל', אך בשעת משבר מתעלמים מהצרכים הפיננסיים לפעילותו הבסיסית, כאילו מדינה מערבית מתוקנת יכולה להרשות לעצמה להתקיים ללא נמל תעופה ראשי".
את מכתב מסיים עידן בכך שאם "אם אין בכוונת הממשלה להזרים סיוע לרשות שדות התעופה, יוכרז נא כי הנמל ייסגר ולחילופין יופעל רק נמל רמון במתכונת מצומצמת". עידן ציין כי בשלב הזה, אין עוד אפשרות להחזיק את נמל התעופה, בסדר גודל של נתב"ג, פעיל ופתוח כשאין שקל אחד בקופה לתפעולו. "בשנים האחרונות הועברו לקופת המדינה כל הרזרבות שנאספו ברשות, למעלה מארבעה מיליארד שקלים, ומשום כך אין היום רזרבות בקופת הרשות. לאורך כל שנות קיומה של רשות שדות התעופה, דאגנו לאיתנות כלכלית יציבה וחזקה, מעולם לא דרשנו מימון מהאוצר גם לא לפרויקטים לאומיים, התכנון והפיתוח לכל הפרויקטים מומנו מתקציב פנימי של הרשות שתמיד הייתה עצמאית ואיתנה כלכלית. עם כל משבר ידענו כיצד להתמודד והצלחנו להתגבר על כל אתגר לאומי שנקרא בדרכנו, המשבר הנוכחי הינו משבר בינלאומי שנפל עלינו כגזירת גורל ולא ייתכן שהממשלה תפקיר אותנו לידיו כאילו אין לה חלק ונחלה בו".
עידן התייחס לפגישתו בתחילת השבוע עם השרה מירי רגב וציין כי "השרה ביקשה שננצל את התקופה הזו בה השדה אינו פעיל לנוסעים ונעשה כל שלאל ידינו לביצוע ויישום פרויקטים שתוכננו ואושרו לפני המשבר. אחד הפרויקטים שתוכננו הוא בניית הזרוע החמישית שאמורה למלא תשתיות חסרות בטרמינל, האוצר הבטיח להזרים את התקציב אך לא ביצע, בלעדיו כמובן לא ניתן יהיה ליישם את הפרויקט ולא נוכל לנצל את הימים הללו לבניית תשתיות אשר יפה שעה אחת קודם לבצעו. אנא אדוני ראש הממשלה, תן את כובד משקלך והשפעתך על סוגייה בעייתית זו שאלמלא כן, פעילות הנמל בסכנה ממשית כבר ב-1 לחודש יולי הקרוב. אציין כי בימים שלפני הקורונה עבדו למעלה מ-4,000 עובדים, כיום אנו מונים כ-700 עובדים בלבד ב-60% משרה, וגם אם אלה יעבדו בהתנדבות, והם מוכנים לכך, נמל התעופה בן גוריון יקרוס וניאלץ לסגור אותו".