הדדליין לעסקת ביתן - דימרי נדחה ל-24 במרץ. יו"ר יינות ביתן, שלמה רודב, בשיתוף פעולה עם חברות ביטוח אשראי, בנקים ועוד, פועל למצות את העסקה עם יגאל דימרי, שתבטיח את שליטתו של נחום ביתן בחברה, ולהביאה לסיומה במקביל לסיכום מתווה עם כל נושי הרשת.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
במסגרת ההבנות שהושגו הלילה (בין רביעי לחמישי), דמרי וקרן שקד אמורים להגדיל את הסכום שיעמוד לטובת יינות ביתן - לא פחות מהסכום שהתחייבה לו הפניקס (300 מיליון שקל), בעוד שהנאמנים מוכנים להמתין לתשלום יתרת החוב של ביתן, בעבור רכישת מגה.
1 צפייה בגלריה
 יינות ביתן
 יינות ביתן
יינות ביתן
( צילום: יח"צ)
שלמה רודב יפרוש מתפקיד היו"ר לאחר חתימת ההסכם. ל-ynet נודע כי רודב הציע לחלק לעובדים את האופציות שלו לכ-3% ממניות הרשת, אולם ככל הנראה, על פי הסכם ההעסקה שלו, הדבר אינו אפשרי משום שהן לא ניתנות להעברה ועליו לכהן בתפקיד ביום מימושן.
כזכור, עסקת ביתן - דמרי מתבצעת לפי שווי של 350 מיליון שקל לפני הכסף והזרמה של 150 מיליון שקל. בהמשך, הסכים דמרי להוסיף הלוואה של 100 מיליון שקל. העסקה עוררה את התנגדות חברות ביטוח האשראי, שחששו כי עסקת דמרי תקטין את מחזורי הרשת ותרע את הסכמי הסחר שלה, אם תכלול מכירת 16 סניפים לפרשמרקט וויקטורי, ולכן דרשו מביתן בטחונות נוספים כדי למנוע הורדת תקרות ביטוח אשראי לספקים.
ביתן נלחם בעסקת הפניקס, שהוביל רודב, משום שהיתה נוטלת ממנו את השליטה ומשום שהאמין כי שווי החברה גבוה יותר מזו שהציעה הפניקס - 150 מיליון שקל והזרמה של 300 מיליון שקל לחברה תמורת כ-60% מהמניות, שהיו מקנות להפניקס שליטה. אם אכן תיחתם עסקת ביתן - דמרי, יחזור ביתן לשלוט ברשת לצד המנכ"ל מיכאל לובושיץ, שאחראי לשיקום החברה בשנה האחרונה.