שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ יגיש היום (ד') לקבינט הקורונה מתווה חלופי להצעת משרד האוצר לפיצוי בעלי עסקים בשל משבר הקורונה. זאת לאחר שאתמול משרד האוצר הפיץ תזכיר חוק לפיו מעסיקים יקבלו מענק של 7,500 שקל עבור כל עובד שיוחזר לשוק העבודה. ממשרד הכלכלה נמסר כי המתווה של השר פרץ מציע תיקון לשני עיוותים הקיימים במתווה של האוצר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הראשון קובע כי כל מעסיק, גם אם לא נפגע ממשבר הקורונה והוציא עובדים לחל"ת, יהיה זכאי למענק של 7,500 שקל; השני, תיקון המצב בו מעסיקים שרמת הכנסתם נפגעה ועדיין נלחמו לשמר את פרנסתם של עובדיהם למרות זאת, לא מקבלים שום פיצוי. 
1 צפייה בגלריה
שר הכלכלה עמיר פרץ
שר הכלכלה עמיר פרץ
שר הכלכלה עמיר פרץ
(צילום: אלכס קולומויסקי)
במתווה החלופי של השר פרץ, תהיה הבחנה בין עסקים שנפגעו כלכלית ממשבר הקורונה לאלה שלא נפגעו. כך, רק עסקים שרשמו ירידה של 25% ומעלה בהכנסות יהיו זכאים לפיצוי; יינתן פיצוי שווה לכל מעסיק שנלחם על עובדיו והשאיר אותם במעגל התעסוקה, למרות שהכנסותיו נפגעו; ולבסוף, מענק השבת העובדים יתבצע בארבע פעימות עד לסוף חודש יולי, ויהיה מותאם לשכר העובד טרם יציאתו לחל"ת עד לגובה של 7,500 שקל.
השר פרץ מסר כי "המתווה המוצע נותן מענה לכל המעסיקים שרמת הכנסתם ירדה לפחות ב-25% ובהתאם לשכר טרם הקורונה ועד גובה של 7,500 שקל. המטרה היא להעביר את כספי הסיוע בצורה מאוזנת לאלה שבאמת נפגעו, כולל אותם מעסיקים שהמשיכו לדאוג לפרנסתם של עובדיהם למרות שהייתה להם ירידה משמעותית בהכנסות. זוהי כלכלה אנושית ומאוזנת".
הצעת האוצר למתווה השבת עובדים מחל"ת, שממתינה עדיין לאישור הממשלה, זכתה לביקורת גם משום שהמענקים ינתנו רק החל מתאריך 1 במאי, זמן פתיחת החנויות הקניונים, ו"מפלה" לרעה חנויות רחוב – עסקים קטנים , שהותרה להם פתיחה לפני התאריך הנקוב. הצעתו של פרץ, שמציעה מענקים רק לפי פגיעה במחזור, נוגעת לכל סוגי העסקים ללא קשר לתאריך פתיחתם מחדש.