סטארקיסט פודור, בעלת הזיכיון הבלעדי לשיווק מוצרי טונת סטארקיסט, הגישה תביעה נגד ויליגר תעשיות מקבוצת נטו. לדבריה, האחרונה מפירה את זכויותיה בשימוש בשם SEAKIST.
התובעת טוענת כי השימוש במותג SEAKIST מהווה העתקה ברורה ונועד להטעות צרכנים. התובעת העמידה את תביעתה בשלב זה על 300 אלף שקל וביקשה, באמצעות עו"ד ערן פרזנטי ממשרד מ.פירון ושות' כי ויליגר תעשיות תפצה אותה. עוד התבקש בית המשפט להוציא צו מניעה זמני המורה לוויליגר תעשיות להימנע מלייצר ולהפיץ או לעשות שימוש מסחרי במוצר SEAKIST.
1 צפייה בגלריה
טונה סטארקיסט, טונה SEAKIST
טונה סטארקיסט, טונה SEAKIST
טונה סטארקיסט, טונה SEAKIST
בתביעה נטען: "אי-אפשר לטעות בכוונת החיקוי והטעיית הצרכן. המוצרים המפירים נמכרים סמוך למוצרים המקוריים של סטארקיסט ובאותו מחיר". טרם הוגש כתב הגנה.
השופט לא נתן צו במעמד צד אחד, אך קבע כי "ויליגר תעשיות לא תוכל להעלים או לעשות פעולה בקשר למסמכים הנוגעים לייצור, הפצה, שיווק ועיצוב המוצרים באופן שיכול לסכל את בירור התובענה".
ויליגר תעשיות מסרה בתגובה: "התביעה המופרכת היא ניסיון בזוי ותמוה של סטארקיסט לפגוע בתחרות. סימן המסחר SEAKIST רשום על שמנו למעלה מ-35 שנה". ויליגר מיוצגת ע"י עוה"ד יוסי מרקוביץ ונתניאל אגו ממשרד פרל כהן.