קפה נמרוד נסגרת. כך הודיע אתמול (ד') הבעלים אהוד שגב במכתב למשקיעים. מדובר ברשת בתי הקפה הראשונה שנסגרת בעקבות משבר הקורונה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לרשת שמונה סניפים, רובם הופעלו בזכיינות. בין היתר פעלה בקריית מוצקין ובשרונה בתל אביב. היו לה כ-150 עובדים.
3 צפייה בגלריה
קפה נמרוד, נמל ת"א
קפה נמרוד, נמל ת"א
סניף קפה נמרוד בנמל ת"א
(צילום: נדב אבס)

"בכאב אדיר נאלצים לסיים את הפעילות"

במכתב ששלח שגב למשקיעים נכתב: "כידוע לכולם, בעקבות מגפת הקורונה העולמית, רשת קפה נמרוד וסניפיה נקלעו למשבר חמור. במהלך החודשים האחרונים, מתחילת המשבר, פעלנו ללא לאות בכל דרך אפשרית בניסיון לשקם את החברה בסיוע הזכיינים, התקשורת ואינסוף גורמים נוספים שהתעניינו ברכישה או בייעוץ פיננסי להצלת הרשת. מאחר והקורונה נתנה את אותותיה באופן כה קריטי במרבית סניפי הרשת, זכיינים רבים הרימו ידיים והחליטו לא לפתוח את סניפיהם.
"לצערנו הרב, גם הגורמים הרבים עימם היינו במגעים מתחילת המשבר הבינו שככל הנראה אין יכולת ממשית לשקם את הפעילות בעתיד הנראה לעין בשל התפוררות הפעילות שהביאה איתה המגפה. אנו רוצים להודות אישית לכל אחד ואחת מכם על האמון שנתתם בנו טרום משבר הקורונה, אך בצער רב וכאב אדיר, אנו נאלצים להודיע שרשת קפה נמרוד מסיימת את פעילותה באופן סופי".
3 צפייה בגלריה
קפה נמרוד, נמל ת"א
קפה נמרוד, נמל ת"א
סניף קפה נמרוד בנמל ת"א
(צילום: נדב אבס)
נמרוד שעל שמו נקראת הרשת הוא אחיו של אהוד שגב, אחד משני הבעלים של הרשת. נמרוד נהרג במלחמת לבנון השנייה בגיל 28, אחרי שהטנק שבו שירת עלה על מטען צד. הוא הותיר אחריו אישה וילד. כדי להנציח את זכרו, הקים אחיו אהוד עם חבר הילדות שלו, דוד אייל, את רשת קפה נמרוד, שהגישה מנות בסגנון ראש פינה, בה גדלו. כיוון שנמרוד אהב מאוד גם את תל אביב הסניף הראשון של קפה נמרוד נפתח בנמל ת"א.
המחירים של הרשת היו גבוהים יחסית לרשת בתי קפה בשל התמקדות בתפריט ייחודי. הרשת נקלעה לקשיים כבר בתחילת 2020 ומשבר הקורונה דחף אותה אל הקצה.
3 צפייה בגלריה
קפה נמרוד, נמל ת"א
קפה נמרוד, נמל ת"א
סניף קפה נמרוד בנמל ת"א
(צילום: נדב אבס)
לפני כחודש פורסם ב-ynet ו"ידיעות אחרונות" כי דוד אייל הבעלים השני של הרשת, שהיה חברו של נמרוד, נקלע לחובות בסך כ-3.7 מיליון שקל בגלל ערבויות שנתן לרשת והגיש בקשה להסדר נושים.
פורסם כי אייל טען בבקשה כי המשבר התזרימי של הרשת כה עמוק עד ש"אין כל סיכוי לאושש את הפעילות". לפי אייל, השילוב של הפעלה עצמאית של סניפים (סניף הנמל וסניף אבן גבירול) הביאו להעמסת עלויות על הפעילות כולה. סניף אבן גבירול נסגר וסניף הנמל נמכר לזכיין במטרה לעשות שימוש בתמורה לסילוק התחייבויות וחובות של הפעילות.
נעשה אז ניסיון להציל את הרשת, בסיוע התקשורת, אך זה כנראה כשל.
לאחרונה פרסמנו כי רשת קופיז נמצאת בקשיים והבעלים שלה משה מזרחי טען כי רוב סניפיה, שמופעלים בזכיינות ייסגרו בהדרגה.