המותגים LOVE BEAUTY & PLANET וגרנייה (Garnier) ביו - החלו להימכר בישראל. מדובר בשני מותגים עם אג'נדה ירוקה, שחברות הענק אימצו כטרנד אחרי שבמשך שנים סייעו לזיהום כדור הארץ.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
גרנייה ביו שהושק בעולם ב-2019, הוא קו מוצרי קוסמטיקה אורגניים, שיימכר ברשתות הפארם לראשונה לצד מוצרי קוסמטיקה "רגילים". בדרך כלל ברשתות האלה, המוצרים האורגניים מרוכזים במדפים משלהם.
2 צפייה בגלריה
LOVE BEAUTY & PLANET
LOVE BEAUTY & PLANET
LOVE BEAUTY & PLANET
(צילום: סטודיו ליאת רוזנצוויג)
לפי לוריאל ישראל, המוצרים יימכרו במחירים גבוהים ב-15-10 שקלים ממוצרי גרנייה הרגילים. לטענת החברה, מדובר במחירים נמוכים לעומת מותגים אורגניים אחרים. בנוסף היא טוענת שמדובר במחירים זהים למחירי אסוס, ששולחת את המוצרים לישראל.

ואיך המחירים?

מבדיקה עולה שיש הבדלי מחירים. צרכנים ישראלים קונים לאחרונה במטבע רובל באתר אסוס הטורקי כדי להוריד עלויות. כך למשל, שמן לונדין נמכר באסוס ב-50 שקל ובסופר-פארם ב-54.90 שקל - לא הבדל משמעותי. טווח המחירים בישראל: 12.90 שקל לספוג קונג'אק עד 54.90 שקל לקרם לחות אנטי אייג'ינג. כרגע אין מבצעי השקה.
לוריאל משווקת את המוצרים בארץ תוך כדי קידום תקשורתי של תוכנית הקיימות העולמית של החברה, שנחשבת לאחת מחברות הקוסמטיקה והאיפור הגדולות בעולם. לפי ההתחייבות: עד 2025 כל מוצרי לוריאל יהיו ניטרליים מבחינה פחמנית, על ידי התייעלות אנרגטית ו-100% אנרגיה מתחדשת. עד 2030 תפחית את פליטת גזי החממה שלה ב-50% בהשוואה ל-2016. כמו כן 100% מהפלסטיק המשמש לאריזות מוצריה יהיה ממקורות ממוחזרים או מבוססי ביו. כרגע, מוצרי גרנייה ביו משווקים בבקבוקים ממוחזרים אך הפקקים עשויים מפלסטיק לא ממוחזר.
במקביל, המותג LOVE BEAUTY & PLANET של יוניליוור החל להימכר בארץ בשבוע האחרון וכמו גרנייה ביו, יימכר בשלב הראשון אך ורק ברשת סופר-פארם, במסגרת המלחמה של רשתות הפארם על בלעדיות במותגים.
2 צפייה בגלריה
גרנייה ביו Garnier Bio
גרנייה ביו Garnier Bio
גרנייה ביו Garnier Bio
(צילום: יח"צ)
המחירים: 24.90 שקל לג'ל רחצה 400 מ"ל ו-29.90 לשמפו ומרכך 400 מ"ל, או 16.90 שקל במבצע. תחליב גוף נמכר ב-39.90 שקל או ב-29.90 שקל במבצע. כרגע יימכרו בארץ ארבע סדרות ריח שכוללות שמפו, מרכך, ג'ל רחצה ותחליב גוף בלבד. המחירים שלו בארה"ב ובאייהרב מעט נמוכים יותר, אך עם מבצעים מדובר ברף מחירים מאוד דומה לישראל.
זה לא מותג אורגני אם כי מוצריו מכילים רכיבים אורגניים ויש לו תדמית ירוקה: 65% מאריזותיו עשויות פלסטיק ממוחזר, לא כולל הפקקים. המוצרים לא כוללים רכיבים מהחי וכן מכילים רכיבים טבעיים מהצומח. גם מותג זה משווק ככזה שמתחייב להפחית את טביעת הפחמן שלו ולקדם את שימור כדור הארץ.