לא רק טלגראס: המוצרים הלוהטים של הרגע הגיעו לטלגרם. בקבוצות של מוכרים וקונים של מסכות, אלכוהול ג'ל ומדחומים מתנהל סחר חליפין, שלא תמיד נעשה באופן חוקי. המחירים לא תמיד נמוכים: ניתן למצוא שם מסכות שנמכרות בעד 40-30 שקל למסכה, מחיר למוכרים, כשלצרכנים המחיר ודאי יהיה כפול. ניתן לקנות שם גם מסכות ב-3.5 שקלים (זה לא מחיר לצרכן כאמור) אבל כדי לקבל את המחיר הזה, תצטרכו לקנות עשרות אלפי יחידות. מצאנו גם מסכות כירורגיות ב-1.75 שקלים כולל מע"מ, אבל תתבקשו לקנות חצי מיליון יחידות כדי לקנות במחיר זה.
לשם השוואה, במקס סטוק מוכרים מסכה לצרכן ב-5.90 שקלים וברשתות הפארם אפשר למצוא מסכות זולות יותר - כשיש מלאי, שבדרך כלל אוזל מהר.
6 צפייה בגלריה
 "אין לי חשבונית אני אדם פרטי". סחר מסכות ואלכוג'ל בטלגרם
 "אין לי חשבונית אני אדם פרטי". סחר מסכות ואלכוג'ל בטלגרם
"אין לי חשבונית אני אדם פרטי". סחר מסכות ואלכוג'ל בטלגרם
(צילום מסך)
רבים מהמוכרים בקבוצות, שנקראות בדרך כלל "מסכות קורונה" או וריאציה על השם הזה, מנסים למכור משלוח עתידי של מסכות שיגיע לארץ באפריל. חלקם טוענים שיש להם כבר מלאי זמין בארץ. רובם מצהירים שהם מספקים חשבוניות ומשלמים מע"מ, אבל אחרים מודים שאין פה חשבונית וגם לא תהיה, משום שהמכירה היא מאדם פרטי שהשיג מלאי, כך לטענתם.
כשניסינו לקנות מסכות קיבלנו מענה מהיר. מוכר שהכינוי שלו הוא רולו, אמר לנו שהוא מוכר אלף מסכות kn95. לדבריו הוא ממוקם בפתח תקווה, ואף שלח הוכחה מצולמת: תמונות וסרטון שהמסכות אכן בארץ: "הן פה אצלי ולא כמו כולם - חארטה". לטענתו, הוא מוכר מ"אדם פרטי שייבא". לשאלה למה הוא מוכר דרך הטלגרם ענה שהוא לא ממש יודע, אבל לדבריו "הכל חוקי, זה לא סמים. אני מוסיף לך מע"מ ותקבלי חשבונית".
6 צפייה בגלריה
קונים מחפשים מסכות בטלגרם
קונים מחפשים מסכות בטלגרם
קונים מחפשים מסכות בטלגרם
(צילום מסך)
6 צפייה בגלריה
(צילום מסך)
גם מוכר בשם ירין שמוכר מסכות, אמר לנו: "אין לי חשבונית אני אדם פרטי". הוא מציע 45 מסכות ב-30 שקל ליחידה, איסוף מבת ים.
מוכר בשם שלמה אמר לנו שהוא מחזיק את המסכות באשקלון ומוכר אותן ב-4.5 שקלים ליחידה. כששאלנו אם יש חשבונית וכמה יחידות עלינו לקנות, השיב: "מינימום אלף יחידות, אין חשבונית, רק מזומן".
6 צפייה בגלריה
(צילום מסך)

מוכר אחר בשם מילניום פרימיום מחזיק מלאי של אלף מסכות ומוכר אותן ב-25 שקל ליחידה. הוא מציע גם 20 אלף יחידות ב-3.5 שקלים למסכה. בנוסף הוא מוכר אלכוג'ל, באריזות של ארבעה ליטר. כששאלנו אותו על המחיר של האלכוג'ל, ענה שעד ששאלנו - המלאי כבר נגמר. כן נשארו לו בקבוקי אלכוג'ל 500 מ"ל: "אלף יחידות ב-24 שקל, זמין מאריאל ויש חשבונית".
6 צפייה בגלריה
(צילום מסך)
גם מדחומי אינפרא אדום מוכרים פה. "קונה מדחום אינפרא אדום למי שיש, בכל מחיר", כתב אחד המשתתפים. ענה לו מוכר בשם דניאל: "אני מביא לארץ 10,000 מדחומים אינפרא אדום במחיר הכי נמוך שיכול להיות כרגע. מי שרוצה לתפוס את הכל כרגע תמורת דמי רצינות, שישלח הודעה בפרטי (יש עכשיו הנחיה לכל עסק להשתמש בזה). מגיע תחילת בשבוע הקרוב". לשאלה כמה זה יעלה, ענה דניאל בפרטי - 175 שקל ליחידה. "איסוף יהיה או מהמכס או מירושלים, נראה בתחילת שבוע הבא".
6 צפייה בגלריה
(צילום מסך)
חלק מהמוכרים קונים את המלאי מעלי באבא. בחברה מסרו ל-ynet שמסכות למשל, זה מוצר הצריכה המוביל בקניות של ישראלים באתר. ישראלים קונים מסכות לצריכה פרטים בעלי אקספרס ובמסכות לצריכה מסחרית הם מצטיידים בעלי באבא.
אחד הקונים הסכים לענות על כמה שאלות ששאלנו. הוא מספר: "אני עובד עם פיצוציות ורוצה מאוד להחזיק מלאי. אנחנו מוכרים 500 מ"ל אלכוג'ל ב-55-45 שקל בפיצוציה זה רווח מאוד יפה. יש לי גם בקבוקים שהשגתי דרך טלגרם של ליטר שאני מוכר ב-100 שקל. אין לנו כבר מסיכות וזה מה שאני מחפש עכשיו. קנינו במקס סטוק מסיכות ומכרנו ברווח של 50% אבל זה נחטף תוך שעה. מחפשים בנרות מסיכות, זה מה שאנשים רוצים בטירוף כרגע, זה וסיגריות".