שירות משלוחים לבית הלקוח תוך רבע שעה: חברת יאנגו השיקה היום (ב') מיזם חדש - דלי ביי יאנגו, שירות משלוחים של מוצרי סופר עם הבטחה להגעה לבית הלקוח תוך 15 דקות. השירות יושק כרגע בתל אביב, גבעתיים ורמת גן.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לשם כך הקימה החברה שלוש חנויות ברחוב השלושה ובנווה צדק בתל אביב ובז'בוטינסקי ברמת גן, שמשמשות כמרכזים לוגיסטיים מהם נאספים המוצרים. צרכנים שרוצים להזמין מוצרים יכולים להוריד אפליקצייה ייעודית בשם Deli By Yango או להשתמש באפליקציית המוניות של החברה.
2 צפייה בגלריה
מונית יאנגו
מונית יאנגו
מונית יאנגו
(צילום: מירב קריסטל)
משלוחים ייצאו משבע בבוקר עד חצות, בכל ימות השנה למעט יום כיפור. אם זמן הגעת המשלוח יחרוג מ-15 דקות, הלקוח יקבל קופון לקנייה הבאה. מדובר בהבטחה יומרנית, שכן רוב השחקנים בשוק מציעים משלוח תוך מינימום שעתיים עד שש שעות.
בשלב הראשון, בתקופת ההשקה, החברה לא תגבה דמי משלוח ולא תבקש מהמזמינים סף מינימום להזמנה. כלומר, ניתן למשל להזמין קרטון חלב ולשלם רק על המוצר (שמחירו מפוקח על ידי המדינה), ללא דמי משלוח. בנוסף, החברה מציעה 15% הנחה על כל הפריטים, למעט טבק וסיגריות. כך או כך, המחירים גבוהים.

מיועד לקניות מזדמנות, לא יחליף קניית סופר

נקודת התורפה - בחנויות יש מגוון של 2,000 מוצרים בלבד, בעוד שבסופרמרקטים המגוון גדול בהרבה ועומד על כ-20 אלף. לפי צח ברזני, סמנכ"ל הסחר של ינגו דלי, שהיה מנהל הסחר של שופרסל, מדובר ב"תמהיל של חנות נוחות במחירי שופרסל אקספרס, כשאנחנו זולים יותר. נמכור גם סוגים רבים של ירקות ופירות, עוף טרי ארוז, דגים מפולטים ולחמים של מאפיים לחמים, וכן מוצרים של ביונד מיט ואימפוסיבל".
החברה תמכור מותגים מוכרים בלבד כמו תנובה, אסם ומתוך המגוון שלהם, הבסט סלרים. למשל, יאנגו תמכור מותג שמפו פופולרי אך לא את מלוא טווח המוצר אלא רק את הסוגים/ריחות הנמכרים ביותר. בנוסף, האפליקציה לא מאפשרת להזמין הזמנות עתידיות. כלומר, כל הזמנה היא מעכשיו לעכשיו.

"מקסימום נוציא שני שליחים לאותה משפחה"

לפי ברזני, האפליקציה מתרפרשת 20 פעם בדקה, כל כשלוש שניות, דבר שאמור למנוע קנייה של פריט שנמצא בחוסר. אם התמונה חשוכה: המוצר לא במלאי. "חילקנו את אזור גוש דן לשכונות. בכל אזור יש 'חנות שחורה', בשטח של 200 מ"ר. כל הסחורה שם. כשנכנסת הזמנה, המלקט רואה אותה במסופון, שם הכל בשקית ויוצא לבית הלקוח", אמר.
"החנויות והאפליקציה מופעלות בטכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית, שאמורה לייעל את תהליכי הלוגיסטיקה לכדי משלוח מוצרים בזמן קצר של כמה דקות מרגע ההזמנה. המערכת מחשבת ומנבאת את מסלול המשלוח ותוואי הדרך, בשילוב טכנולוגיית למידת מכונה ומנטרת את המלאים בחנויות. כשמגיעה הזמנה, עובד מחסן רואה את ההזמנה בטלפון שלו ומלקט את הפריטים עבור שליחים שמוציאים את ההזמנה ללקוח על אופניים, קורקינטים וקטנועים".
אם תקבלו הזמנות גדולות עם מספר רב של פריטים, למשפחה, איך תצליחו לשלח אותן תוך רבע שעה? "השירות מיועד לקניות של הרגע האחרון. השלמות. מרבית העסקאות ברוסיה הן של 7-5 פריטים. אנחנו מתכוננים להזמנות של עד 10 פריטים. זה לא מיועד למשפחה עם הזמנה של 1,500 שקל. אם יזמינו מאיתנו 20 פריטים, אז מקסימום נוציא שני שליחים לאותה משפחה. להזמנה גדולה יותר נוציא מונית. אני מבין שתיתכן התלהבות בתחילת הדרך".

עוד דריסת רגל של יאנדקס בישראל

המתחרה העיקרית של דלי ביי יאנגו היא אפליקציית קוויק, שכן היא מציעה משלוח מהיר יחסית ועירוני, אך לא מהיר כמו יאנגו. כמו כן, הליקוט בקוויק נעשה ממינימרקטים בסביבה, כך שאין לה חנויות משלה, בניגוד ליאנגו, שמתכננת לפתוח עשרות חנויות.
2 צפייה בגלריה
משרדי יאנדקס חברת מחשבים מנוע חיפוש גוגל של רוסיה
משרדי יאנדקס חברת מחשבים מנוע חיפוש גוגל של רוסיה
משרדי יאנדקס ברוסיה
(צילום: רויטרס)
לפי החברה, ישראל נבחרה כמדינה הראשונה בה מושק השירות. לפני כשנה וחצי הושק השירות בערים נבחרות ברוסיה תחת המותג "Lavka" ('חנות קטנה' ברוסית). מהחברה נמסר כי "כבר היום מספק השירות למעלה ממיליון הזמנות בחודש, וסיים את הרבעון האחרון עם מחזור של למעלה מ-30 מיליון דולר".
אפליקציית יאנגו החלה לפעול בישראל בדצמבר 2018. היא שייכת ל-Yandex Go (לשעבר Yandex.Taxi) מבית חברת הענק הרוסית Yandex, שמפעילה בין היתר שירותי מוניות, מנוע חיפוש ובעתיד גם רכב אוטונומי.