לאחר הסערה סביב צילום הוואטסאפ של עו"ד אסי מסינג, היועץ המשפטי של משרד האוצר, מסינג מגיב לטענות של השר ישראל כץ נגדו, ולא מתפטר מתפקידו.
במכתב ששלח מסינג לשר כץ הוא מפרט את הרקע להתכתבות, ומציין כי "מעבר לכך שמדובר בהתכתבות פנימית בלבד, הרי שגם מבחינת תוכן ההתכתבות אין בעניין זה כל מידע חדש ופנימי שניתן היה 'להדליפו' מקבינט הקורונה. כך גם לא פורסמה ידיעה כלשהי בעניין הדברים האמורים בכלי תקשורת כלשהו, וזאת עד למועד שבו הודלף לשני כלי תקשורת דבר פנייתך ליועץ המשפטי לממשלה וכן הועבר תוכנה של ההתכתבות האמורה.
"עוד אציין כי במסגרת תכתובת זו השתמשתי בכינוי 'הורדוס', שנעשה בו שימוש על ידי חלק מעובדי המשרד, וזאת על רקע ראיונות קודמים שקיימת בכלי התקשורת. אני מצר על השימוש בכינוי זה ומבקש להבהיר כי לא הייתה כוונה להביע זלזול כלשהו בכבודך, ומקל וחומר לא הייתה כל כוונה להשתמש בכינוי זה בפומבי".
1 צפייה בגלריה
אסי מסינג וישראל כץ
אסי מסינג וישראל כץ
אסי מסינג וישראל כץ
(צילום: לע"מ, אבי מועלם)

עוד הוסיף מסינג כי "באשר לעצם צילום תכתובת פרטית מטלפון נייד של חבר בהנהלת המשרד, כמו גם מטלפון של כל עובד אחר, הרי שמדובר, לכל הפחות, בעבירת משמעת חמורה, אשר היה מקום לטפל בה בהתאם. מבלי לגרוע מהאמור יש לגנות מכל וכל התנהלות פסולה ולא תקינה מעין זו, שיש לה השלכות חמורות על אופן התנהלות במשרד האוצר, על הביטחון האישי של עובדים בכירים וזוטרים, ועל שמירה על פרטיותם. יש בה משום חשש ליצירת אפקט מצנן וליצירת סביבת עבודה לא ראויה. אשר על כן, יש לנקוט בכל הפעולות הנדרשות על מנת להבטיח שהתנהלות מעין זו לא תקרה פעם נוספת במשרד".
לסיום כתב: "אני נכון להמשך עבודה משותפת ופורייה מולך ומול הנהלת המשרד, בשעת משבר זו, ואשמח ליישב את ההדורים בינינו".
מאז שנחשפה ההתכתבות של מסינג עם דוברת משרד האוצר, לילך ויסמן, וזאת לאחר שכץ התלונן על מסינג בפני היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בטענה כי מסינג פועל נגדו ומדליף מידע מישיבות קבינט הקורונה - משתתף מסינג בישיבות ההנהלה אך לא מתקיים שיח ישיר בינו לבין השר. לפי שעה לא התקיימה פגישה של השניים כפי שהציע מנדלבליט, שקרא לקיימה "כדי ללבן את הדברים". כזכור, בהתכתבות כינה מסינג את השר כץ "הורדוס", לאחר שהשר עצמו התבטא כי הצליח בהקמת הנמלים הנוספים בישראל יותר מהורדוס.
בכירים במשרד האוצר מטילים ספק באפשרות שהיחסים בין השר כץ ליועץ המשפטי של המשרד ישתפרו. זאת, לאחר שהשר פרסם פוסט בימים האחרונים שבו כתב כי מי שלא מקיים את החלטות השר או מסכים איתן יכול לעזוב וכי יש מועמדים רבים שירצו לשרת באוצר בתפקיד היועץ המשפטי. "זה נקרא להראות למסינג את הדלת החוצה", התבטא עובד ותיק במשרד האוצר.