"למשרד הבריאות אין נתונים, הם משתמשים במקל לא הוגן כלפי הציבור". כך טען הבוקר (שני) שר האוצר, ישראל כץ, בריאיון לאולפן ynet. "הם קבעו שישה שלבים והם לא עומדים בהם. נאבקתי שבועות על פתיחת הסחר שלא מקבל קהל - לא ברור שאין שם הדבקה? לבוא באופן אינטואיטיבי ולמנוע פתיחה בגלל שמישהו אחר מפר, זה לא הוגן".
על עובדי ענף התרבות, אמר כי "יש להם כמו שאומרים בסלנג מזל נאחס, כל פעם שהם עומדים להיפתח הסגר חוזר. הם יודעים לעבוד בצורה מסודרת, אבל בגלל שהם אחרונים בתור סוגרים אותם. אותו דבר גם הקניונים. עדיף שהממשלה תאפשר באופן מסודר כמעט לכולם לפעול ונקבע רף מוגדר".
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
ישראל כץ
ישראל כץ
ישראל כץ
(צילום: אבי מועלם)
בהתייחס לפתיחת מרכזי המסחר והשווקים ועל האפשרות של סגר לילי, טען כץ כי "אין מנוס מפתיחה של מרכזי הסחר, השווקים, הקניונים ושל מערכת החינוך. התנגדתי לסגירה גורפת של המסחר מלבד בערים אדומות. יש לי הצעה אחרת, שאני עומד להציג אותה: קבינט הקורונה יקבע רף תחלואה מוסכם ולא כמו היום שזה פעם מספר חולים, פעם מספר מאומתים, פעם חולים קשה. נקבע רף ואם נעבור אותו נסגור סגר כללי. תוכנית משותפת של אחריות הדדית - רוצים לחיות בצורה חופשית? תקפידו. אם לא, הממשלה סוגרת שוב ומורידה תחלואה".
לאחר מכן התייחס כץ לסוגיית החיסונים של חברת פייזר ועל פרטי ההסכם עם החברה שנחשפו לראשונה ב-ynet, מהם עולה כי פייזר לא מתחייבת לספק לישראל חיסונים. "בתור מי שחותם על הצ'קים, הפעילות הייתה נכונה. נעשה מאמץ להתחבר אליהם, כמובן שההתחברות לא מובטחת בתנאים מסוימים. ההסכם עם פייזר הוא המקסימום שיכולנו להשיג ואנחנו חייבים להיות ריאליים".

"נתניהו ואני נכנס להיסטוריה כגדולי בוני הנמלים בישראל"

שר האוצר התייחס באולפן גם לאמירתו השנויה במחלוקת שעוררה סערה גדולה בכלי התקשורת וברשתות החברתיות, לפיה הוא "יותר גדול מהורדוס". כץ אמר כי "הביקורת מצחיקה. הובלתי לבניית שני נמלים חדשים. ראש הממשלה ואני נכנס להיסטוריה היהודית כגדולי בונה הנמלים בארץ ישראל. זו עובדה. אם הייתי שר תחבורה מהשמאל לא היו מפסיקים לשבח אותי".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו וישראל כץ
בנימין נתניהו וישראל כץ
בנימין נתניהו וישראל כץ
(צילום : אוהד צויגנברג)
כץ התייחס לסוגיית דירוג האשראי של ישראל, וטען כי "פשוט מדהים שישבו פרשנים באולפנים וכתבו בעיתונים תחזיות עוד ביום שישי, כשאני כבר ידעתי שב-23:00 בלילה תתפרסם ההודעה, ואמרו שהכלכלה מתרסקת. זו החברה הכי מחמירה. הם הורידו לאנגליה ולמדינות אחרות, אין להם סנטימנטים. ודוווקא הם השאירו לישראל דירוג גבוה על סמך נתונים אמיתיים והתנהלות. אותם פרשנים, במקום להכות על חטא ולנקות את הביצה מהפרצוף, הם טוענים שהחברה טעתה".