עסקי הטלוויזיות של גיא אדרי והאחים בלינקס, לשעבר בעלי AM:PM וכיום בעלי הזיכיון הבלעדי בישראל למוצרי הייסנס מסין - מתרחבים: אקזיט, יבואנית הייסנס שבבעלותם של אדרי ובלינקס, תתמזג עם ניופאן, יבואנית מוצרי חשמל ואלקטרוניקה מהגדולות בארץ, בשליטת צביקה גיור וחברת אלייד. שתי היבואניות יקימו חברה משותפת לייבוא ושיווק טלוויזיות טושיבה בישראל - בכפוף לאישור הממונה על התחרות.
טושיבה הייתה במשך שנים מותג הדגל של ניופאן ובעבר הייתה מותג הטלווזיה הנמכר ביותר בישראל. לפני כעשור, כ-50% מהטלווזיות שנמכרו בישראל היו טושיבה. כיום תופסת טושיבה, על פי נתוני JFK ( הסטורנקסט של מוצרי החשמל), כ-2-3%, והייסנס תופסת כ-7% מהשוק.
1 צפייה בגלריה
טלוויזיות טושיבה
טלוויזיות טושיבה
טלוויזיות טושיבה
(צילום: ליאור קורן, Dtown)
את הזיכיון למוצרי הייסנס, אחד מתאגידי האלקטרוניקה ומוצרי חשמל (מקררים, טלווזיות, מזגנים, טלפונים סלולריים וכו') מהגדולים בסין, קיבלו אדרי ובלינקס בשנת 2007, לאחר שעשו אקזיט מרשים ומכרו את AM:PM רשת חנויות הנוחות לידי דודי ויסמן, בעבור 143 מיליון שקל. מאז התמקדו בעלי הרשת לשעבר בשני תחומים: יזמות נדל"ן והזיכיון של הייסנס.
הרקע לשותפות החדשה: בסוף שנת 2017 רכש תאגיד האלקטרוניקה הייסנס את חטיבת הטלוויזיות והמסכים של ענקית האלקטרוניקה היפנית טושיבה, בסכום של 113 מיליון דולר. הייסנס, הנחשבת ככוח עולה בעולם האלקטרוניקה הבידורית, פיתחה מערכת הפעלה ייחודית (VIDAA) שבשנה האחרונה הוטמעה גם בטלוויזיות של טושיבה בעולם ותחל להימכר גם בטלוויזיות שישווקו בישראל בתחילת 2021.
הייסנס רכשו את טושיבה בעיקר בגלל יכולת הפיתוח ביפן שכללו כ-3,000 מהנדסים שהצטרפו למחקר והפיתוח של הייסנס. החיבור של ספקי תוכן, אפליקציות ושירותים שיושבים על מערכת ההפעלה VIDAA ישולבו בשתי החברות, שכעת, לאחר שנתיים שבהן הוטמעו החברות זו בזו, פעילותן מתאחדת.
גם בישראל, החברה החדשה שתוקם על ידי אקזיט וניופאן בכפוף לאישור הממונה על התחרות, תייבא, תפיץ ותשווק את מסכי הטלוויזיה של טושיבה, ובכך תיישר קו עם הפעילות העולמית של המותג.