שר האוצר המיועד, אביגדור ליברמן, ביקש מאגף התקציבים באוצר לקבל פירוט מדויק של כל הכספים המועברים למוסדות ולגופים שונים מחוץ לתקציב המדינה וכאלה שהועברו בעבר באמצעות כספים קואליציוניים בהתאם להסכמים עם המפלגות השונות. כך נודע היום (ד') ל-ynet.
יצוין כי כספים חוץ-תקציביים בהיקף של מיליארדי שקלים מועברים למוסדות ולעמותות מזרמים שונים, אך הועברו בשנים האחרונות בעיקר למוסדות ועמותות של המגזר החרדי.
1 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן
שר האוצר המיועד, אביגדור ליברמן
(צילום: קובי קואנקס)
בין השאר, הועברו כספים כאלה גם לכל תנועות הנוער, דתיות, חילוניות וערביות, באמצעות שר החינוך לשעבר וראש הממשלה המיועד, נפתלי בנט, ובאמצעות השר להשכלה משלימה בממשלה היוצאת, זאב אלקין. כמו כן, הועברו כספים מחוץ לתקציב בעבר למוסדות במגזר הערבי ולגופים בחינוך המיוחד מכל הזרמים.
עצם הבקשה מעידה על כך ששר האוצר המיועד ליברמן מבקש "לעשות סדר" בתחום הפרוץ הזה ולמנוע העברות כספים בלתי מבוקרים לגופים ומוסדות שונים.
בשיחה עם ynet התבטא יו"ר דגל התורה וכיום עדיין יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ משה גפני, כי "יש להכניס את כל הכספים האלה לתוך מסגרת התקציב בצורה מסודרת. תמיד קבלתי על כך שכספים שמגיעים למוסדות מכל המגזרים עוברים בדרך לא דרך מחוץ לתקציב. יש להסדיר את העברת אותם הכספים במסגרת תקציב המדינה ואז הכל יהיה שקוף וגלוי לגמרי".

מסתמן: זה יהיה המינוי הראשון של ליברמן באוצר

בתוך כך, אמש נודע ל-ynet כי ליברמן שוקל למנות את יוגב גרדוס לראש אגף התקציבים הקבוע באוצר. השניים נפגשו לאחרונה במהלך גיבוש ההסכמים הקואליציוניים לשם הגיע גרדוס, המכהן כממלא מקום בתפקיד מאז התפטרותו של שאול מרידור, כדי למסור פרטים על תקציב המדינה.
גרדוס מונה לתפקיד לפני יותר מתשעה חודשים על ידי שר האוצר הנוכחי, ישראל כץ. זאת, לאחר ההתפטרות הסוערת של מרידור בעקבות עימות חמור ופומבי בינו לבין שר האוצר כץ, שביקש בעצמו לפטר אותו. מרידור טען בזמנו כי השר כץ הנהיג "משטר טרור" במשרד האוצר וביצע מהלכים לא מקובלים במשרד. כץ הכחיש זאת מכל וכל וטען כי מרידור שיתף פעולה עם פוליטיקאים בניגוד לתקנון שירות המדינה.
מאז שמונה, הוארך מילוי המקום הזמני של גרדוס על פי חוק על ידי השר כץ כבר שלוש פעמים, מדי שלושה חודשים. זאת, לאחר שתחילה השר כץ לא חיפש מועמד אחר לתפקיד והחל מסוף דצמבר הוא כבר לא יכל מבחינה חוקית למנות ראש אגף תקציבים קבוע, בשל ההכרזה על בחירות חדשות.