הקלה ברישוי עסקים – חיסכון של מיליוני שקלים: השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, הנחה את משטרת ישראל ונציבות כבאות והצלה לפעול להארכת כלל רישיונות העסק עד סוף 2021, וכן להימנע מדרישות רגולטוריות נוספות בתחומם עד סוף השנה. ההנחיה צפויה לחסוך מיליוני שקלים לעסקים בישראל.
2 צפייה בגלריה
חנות להשכרה רחוב סוקולוב חולון
חנות להשכרה רחוב סוקולוב חולון
יש עסקים שההנחיה כבר לא תעזור להם. רחוב סוקולוב בחולון
(צילום: נדב אבס)
2 צפייה בגלריה
השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה
השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה
השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה
(צילום: שאול גולן)
השר אוחנה אמר היום כי "צמצום הבירוקרטיה וטיוב הרגולציה הם יעדים חשובים שהצבתי במדיניותי למשרד וגופיו השונים לשנים הקרובות. מדיניות זו נכונה בימים כתיקונם, אך מקבלת משנה תוקף בתקופת הקורונה, בה עלינו להקל כמה שניתן על בעלי העסקים ולהעניק להם אופק של ודאות רגולטורית. לכן הנחיתי את נציבות כבאות והצלה ומשטרת ישראל להימנע מדרישות רגולטוריות חדשות עד סוף השנה, ולהאריך את תוקפם של הרשיונות בקטגוריית העסקים בתחומי הכבאות והמשטרה עד סוף שנת 2021".
עוד אמר השר לביטחוןן פנים כי "בנוסף, בימים אלה גופי התכנון במשרד לביטחון הפנים פועלים בהנחייתי לקידום מדיניות ארוכת טווח של צמצום הרגולציה, מתוך מטרה להביא להפחתה משמעותית בנטל הרגולטורי על המשק בישראל ולהקל על עשיית העסקים בישראל".
יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, ציין כי מדובר בהקלה רגולטורית שמשמעותה לעסק הבודד עשרות אלפי שקלים של חיסכון, ובראייה משקית מצטברת ניתן להניח כי מדובר בעשרות מיליוני שקלים במונחים שנתיים. "בתקופה שבה כ-100 אלף עסקים יסגרו עד סוף השנה, יש ערך עצום בהמשך תפקודם של עסקים קיימים״, אמר אמיתי.